Vekt, trening og kosthold

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg gikk opp 19-20 kilo forrige svangerskap og endte på 94-95 kilo. Jeg trente ikke og passet heller ikke særlig på kostholdet :smiley-ashamed008

Jeg har bare gått ned ca 10-11 av disse kiloene og veier vel 84 nå kanskje? Ikke fikk jeg til amminga med førstemann, så ingen hjelp å få derfra heller....

Nå trener jeg minst en gang i uka, er bevisst på kosthold og har planer om å ikke gå over toppvekten forrige gang :) Dette er jo vanskelig å bestemme seg på forhånd slik, men jeg skal virkelig passe meg denne gangen! :)

Hva med dere?

Så flink du er!:) kjekt å ha et mål å jobbe mot, stå på!:) sist svangerskap la jeg på meg 9 kg tror jeg, og 5 dager etter fødsel var jeg 3 kg mindre enn jeg var før jeg blei gravid. I dag er jeg 8-9 kg mindre enn jeg var før sist svangerskap og legger ikke på meg samme hva eller hvor mye jeg spiser! (Veger 48-49 kg, har alltid ligget på 56-58 kg) Skjønner ikke hva som har skjedd jeg, det var jo ikke sånn før jeg ble gravid, da måtte jeg passe på hva jeg spiste. Er det mulig å få høyere forbrenning etter et svangerskap?? Så mitt mål må vel være å heller legge på meg! Ønsker å trene også, men har ikke blitt prioritert med en 2 1/2 åring i hus og en mann som jobber i nordsjøen:P

Gikk opp 15 kg forige graviditet. Var ikke noe særlig flink med kostholdet.
Er nå 7kg mindre enn starten av forige svangerskap og mye bedre trent. Skal prøve å opprettholde treningen så lenge det lar seg gjøre :-)

Kjempeflink er du! Jeg veide 65 kg da jeg ble gravid sist, så gikk jeg ned til 55kg når jeg var 5-6 uker på vei pga. Hyperemesis. Nådde normalvekt på 65kg igjen nårmjeg var 30 uker på vei.

Dagen jeg fødte veide jeg 72kg - så totalt sett gikk jeg opp 7kg fra begynnelse til slutt, men var 55kg igjen dagen etter fødsel. Meget undervektig mao!

Nå denne gang? Nå veier jeg 74kg.. Herlig! :P noen kosekilo siden mannen kom inn i bilde. Forøvrig trener jeg også nå, viktig med muskler under svangerskapet!

Jeg gikk opp 20 kilo forrige gang og har STORE planer om å hindre at det skjer denne gangen. Jeg var sykemeldt pga bekkenløsning så satt bare i ro og spiste.....så nå er det fult fokus på sunt kosthold og bevegelse!

jeg gikk opp ca 13 kg da jeg gikk med robert, synes ikke det var så ille med tanke på et inaktivt liv med kraftig bekkenløsning og over halve svangerskapet på krykker. gikk ned alt igjen omtrent i løpet av første uka etter fødsel :-) men her har det kommet på noen kg i løpet av de siste 2 årene :smiley-ashamed008 så må nok skjærpe meg denne gangen så det ikke blir så mye.

Synes du er flink! I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 15 kg, men klarte og bli kvitt det + 7 kg til. Men akkurat nå i dette svangerskapet tenker jeg ikke så mye på kosthold foreløpig da jeg er så kvalm og spiser kun det jeg føler for og spise akkurat der og da! Men kommer nok til og bli mere bevisst på det når kvalmen forsvinner!

Jeg var så kvalm forrige svangerskap at jeg gikk fra 58 kg til 53. La jo på meg igjen etter at kvalmen ga seg og ligger på 59-60 kg nå. Spiser ganske variert og ikke så mye søtsaker, bortsett fra Pepsi Max :p Men må nok bevege litt mer på skrotten enn hva jeg har gjort i det siste ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Gikk opp 18kg sist... For meg var det ingen problem å gå dem ned igjen. Spiste som vanlig og ikke har jeg trent, nå veier jeg 3kg mer enn jeg gjorde ved start sist gang. Og det er helt greit da jeg alltid har vært veldig tynn. Nå veier jeg 47kg og er fonøyd med det. Håper jeg ikke går opp like mye nå som sist graviditet, så planen er å prøve å spise litt sunnere. Spiste så mye godis sist for jeg hadde helt dilla på det :P

Gikk opp rundt 10 kg sist og det forsvant heldigvis jevnt i tiden etterpå. Deigmagen derimot, det er visst kommet for å bli:angry1

Back
Topp