Vekt som varierer fra dag til dag

S-40597963

Første møte med forumet
Hei De siste dagene har vekten variert flere kilo morgen til kveld. En dag normaliserte det seg igjen,
men ikke helt nå. I går var det 3-4 kilo forskjell morgen og kveld. Det er åpenbart væske, for kostholdet er normalt og sunt. Nå har jeg to kilo mer enn i går morges. Totalt med de to kiloene gått opp 6 kilo, er i uke 27. Redd for at det nå renner på ti kilo med væske

Skal snakke litt med jormor, bare for å utelukke svangerskapsforgiftning. Har nemlig også ganske vondt i ribbein, men det tror jeg både kan skyldes en forkjølelse eller at babyen vokser.

Andre som opplever svingninger i vekt? Og pleier det å gå tilbake igjen eller blir mesteparten av væske-kiloene værende?
 
Har du digital vekt? Jeg har også hatt kilovis forskjell fra dag til dag/morgen til kveld, men når det har vært veldig stor endring har det faktisk skyldtes selve vekta eller underlaget som vekta står på :)

Ellers hadde jeg mye vann i kroppen forrige svangerskap, det stabiliserte seg aldri mens jeg gikk gravid, men rant av omtrent før vi kom hjem fra sykehuset.

Uansett lurt å drøfte med jordmor i tilfelle det er noe bakenforliggende som svangerskapsforgiftning☺️
 
Back
Topp