Vekt på hunder..

smash

Forumet er livet
VIP
Finnes det en side på nettet hvor det står hvor mye en Golen retriever skal veie når den er så så gammel?
Laban legger syyyykt fort på seg, og golden har lett for å bli overvektige, så lurer på om han ligger ca der han skal..
For 2 uker siden veide han 11 kg, og nå veier han 15... Lagt på seg 4 kg på 2 uker.. Er det vanlig tro?

Ingen?

du får spørre på et retviver forum,men tror ikke det er normalt å legge på seg så mye

Et kjapt søk på google

7 wks. - 8-10 lbs.
9 wks. - 10-14 lbs.
12 wks. - 15-17 lbs.
16 wks. - 25-26 lbs.
20 wks. - 32-43 lbs.
6 mos. - 40-50 lbs.
12 mos. - 65-70 for males and 55-60 for females
2 yrs. - 55-68 females and 65-80 males
Source(s):
http://grenadiergoldens.typepad.com/gren…

Golden har det med å legge på seg en god del. :) Jeg jobber som PA for funksjonshemmede, og golden brukes jo b.l.a som førrhunder, så har vært borti ett par av dem. De har en lei tendens til å spise alt de kommer over, og dermed legger de på seg noe fryktelig. Normal vekt for en voksen, kastrert hann, serut til å ligge på 25-30 kg, tror jeg. :) Du kan snakke med dyrebutikk, for å få hundefor som er tilpasset for rasen, eller for hunder som har lett for å legge på seg. :) De fleste førerhundene jeg har møtt, går på ett for fra Purina. :)

ORIGINAL: alice_

Golden har det med å legge på seg en god del. :) Jeg jobber som PA for funksjonshemmede, og golden brukes jo b.l.a som førrhunder, så har vært borti ett par av dem. De har en lei tendens til å spise alt de kommer over, og dermed legger de på seg noe fryktelig. Normal vekt for en voksen, kastrert hann, serut til å ligge på 25-30 kg, tror jeg. :) Du kan snakke med dyrebutikk, for å få hundefor som er tilpasset for rasen, eller for hunder som har lett for å legge på seg. :) De fleste førerhundene jeg har møtt, går på ett for fra Purina. :)