Vekt på foster

Gleder_oss

Første møte med forumet
Vi har en liten diskusjon her vedr. såkalte "sukkerbarn" og vi blir ikke enige. Kanskje noen av dere kan hjelpe. 

Er et høyt sukkerinntak hos mor avgjørende for fosterets vekt eller er det slik at barnet kun tar til seg det det trenger??

Takknemmelig for svar  [:)]

jeg har alltid hørt at om man spiser mye sukker får man store barn. Jeg levde nesten på kaker og iskrem i svangerskapet, og fikk en datter på 3090 gram... det ekstra tonnet sitter på min mage og mine lår ja.. [:@]

Tror det kun er om du har svangerskaps diabetes, men er ikke helt sikker. Jeg hadde det og jenta var helt normalvektig når hun kom.[:)]

Jeg spiste ikke mye usunt i første sv, spydde til 5 mnd og begynte igjen den siste mnd[:'(] Jeg gikk fortsatt opp 35 kg og fikk en gutt på 4340gr, ikke unormalt stor men..

Jenta mi veide 4050gr 2 uker på overtid, så ho var helelr ikke så stor, og da var jeg mer usunn pga jule marsipan[:-]

Sukker er lett tilgjengelig energi, som babyen tar til seg, så vel som mammaen....

Jeg spiste ikke en dritt omtrent fra jeg ble gravid til jeg fødte. Den siste mnd,etter at magen var sunket, spiste jeg litt. det eneste jeg fikk ned var : rullekebab[:D]
Ellers i svangerskapet drakk jeg vann,spiste knekkebrød og sinnsykt med jordbær!!!!!
Og ja , jeg drakk pepsimax.

babyen min var 5060 gr[&:] (født 3dager over termin)

jeg spiste masse godteri i slutten av svangerskapet og nicolai veide 2980 da han ble født..jeg trodde han kom til å veie over 4kilo pga det, men han var liten[:D]

Jeg spiste en del sukker når jeg var gravid, men Odin var bare 3230 når han ble født[:)]

Spiste mye sjokolade og ikke minst cola, men snuppa var ikke mer enn 2800 gram [:)]

Back
Topp