Vekt på fly...

FrøkenPanda

Forelsket i forumet
..det er sånn at man kan ha 2 kofferter på 20 kg...eller 1 koffert på25 og en på 10 kg.. etc.. bare det ikke blir med enn 40 tilsammen når man er på samme billett???

Man har ikke hver sin 20 kg grense...?!

Til utlandet er det som oftes 20 kg som er pr person en betaler for
Til USA er det vel 40 kg en kan ha med fordelt på 2 kofferter

Vi er 2 pers da.. og det er 20 kg pr pers.. det har jeg sjekket.. men tenkte på fordelingen mellom kofferter...

ORIGINAL: Metalmom

Hvis dere sjekker inn sammen så tror jeg ikke det spiller noen rolle egentlig. Men send en mail til flyselskapet kanskje, for å være på den sikre siden? [:)]

Jeg mener at når vi har reist på famileferie når jeg var yngre så har vi hatt 3 kofferter på 4 personer... og vet at den ene har veid over 30 kg.. og de andre mindre... Tror ikke det er noe problem.. Men såklart.. noen ganger så begynner man å lure... hehe...

Tror det er 20kg pr koffert ja!

Og det er pga "helse, miljø og sikkerhet" for de som driver å lemper koffertene inn i flyet!

Det er visse "arbeidsmiljø" regler for disse arbeiderene, og de skal være vernet mot at plutselig 3 personer sjekker inn med EN 60kg koffert osv...

ORIGINAL: FrøkenPanda

ORIGINAL: Metalmom

Hvis dere sjekker inn sammen så tror jeg ikke det spiller noen rolle egentlig. Men send en mail til flyselskapet kanskje, for å være på den sikre siden? [:)]

Jeg mener at når vi har reist på famileferie når jeg var yngre så har vi hatt 3 kofferter på 4 personer... og vet at den ene har veid over 30 kg.. og de andre mindre... Tror ikke det er noe problem.. Men såklart.. noen ganger så begynner man å lure... hehe...

Veier den over 20 kg så får du sånn heavy lapp på!

Til usa er grensa 60kg, men MÅ være fordelt på 2 kofferter a maks 30kg hver!

I værste fall kan du få beskjed på flyplassen om å måtte pakke om... [&:]

Er 20 kilo per koffert ja.. Vi hadde to kofferter på tilsammen 38,5 kilo når vi reiste fra england, men den ene kofferten var 24 kilo eller noe.. Da sa han at den var for tung egentlig, men siden vi tilsammen hadde betalt for to kolli og de tilsammen veide under to kolli gikk det greit, men de foretrakk at vi fordelte det bedre neste gang[:)]

Vi tenkte kanskje vi skulle ta en stor og en liten koffert... stor med klær og liten med sko...og da blir nok den ene ikke mer enn 10 kg.. og det var da jeg lurte på om den andre kunne inneholde mer enn 20 kg...

Back
Topp