Vekt på bilstoler til baby

Funshine

Glad i forumet
Er det noen her som har oversikt over hvor mye bilsetene til babyer (0-13 kg) veier?

Jeg var innom en Reflexbutikk, men hun som jobbet der da hadde ikke så mye greie på babysetene. Hun trodde MaxiCosi var det letteste. Så tenker jeg valget står mellom det eller Britax evt Acto Graco. Briosetet så mindre polstret ut, og virker ikke så bra. Besafe synes jeg ser ut som luksus, men har hørt av andre at det er tungt.

Jeg vil gjerne ha et sete som passer til lange barn da vår førstemann vokste så fort i lengden at vi måtte bytte sete tidlig. MEN, fordi jeg sliter med bekkenløsning er vekt viktig!
(Jeg er veldig glad for at jeg ombestemte meg når det gjaldt vogn pga vekten f.eks...)

Så - hvilket sete anbefaler dere som er lett og enkelt å ta inn og ut av bil? Er det MaxiCosi som er suverent overlegent her?

maxi cosi er ikke så veldig tungt iallefall. Har hatt maxi cosi og det akta graco, husker igrunn ikke om det var veldig stor forskjell.

Vi har Maxi Cosi med base.
Og det veier ca "ingenting". (Tror Britax sitt veier ca like lite)
Veldig greit å ta inn og ut av bil - også når jeg bruker bil uten base.
Det er også den bilstolen som har gjort det best i test.
OG jenta vår på 11 mdn har fortsatt god plass i det

Hvilken vogn har du?
Er jo flere vognunderstell som kan brukes med Maxi Cosi-en

Vi har TFK Joggster Twist - kan bruke alle bilstoler på den med adapteren som hører til, men brukte det lite sist.

Sist byttet vi sete da gutten vår var 9 måneder. Han vokste ut av det rett og slett. Jeg tror det var et gammelt Britax sete. Vi kjøpte det brukt, kun brukt til ett barn, men siden vi ikke synes det så spesielt godt ut for babyer å ligge i det (og han hatet det setet) vil vi kjøpe helt nytt nå - gjerne med base så jeg slipper å herje med sele i den ene bilen. Har isofix i begge biler.

Men 2 kg forskjell merker man fort når man har bekkenløsning.. Finner ikke ut av det på nettsidene til bilstolene heller.

Quinny-vognene har det i hvert fall mener jeg..

ORIGINAL: Mamman til my!

ORIGINAL: Oline V2

Vi har Maxi Cosi med base.
Og det veier ca "ingenting". (Tror Britax sitt veier ca like lite)
Veldig greit å ta inn og ut av bil - også når jeg bruker bil uten base.
Det er også den bilstolen som har gjort det best i test.
OG jenta vår på 11 mdn har fortsatt god plass i det

Hvilken vogn har du?
Er jo flere vognunderstell som kan brukes med Maxi Cosi-en

Hvilke vogner er det som har adapter til maxi-cosi-setet?

nyskjerrig og vogngal jeg skjønner du [8|][;)]

Alle Quinny-vognene
Maxi Cosi sine egne vogner (naturlig nok)
Bugaboo
OTH (troooor jeg)
TFK

ORIGINAL: *Nymåne*

JEg synes maxi-cosi er ganske lett hvertfall..
Men skal du bære så mye rundt på setet da? [:)]

Ja - det blir da nok bæring! Ut og inn av bil - fra inngangsdøren til huset til bilen (ikke så langt det da), men blir vel ut og inn ved henting i barnehage også fra der jeg får parkert bilen... Når man sliter med bekkenløsning er det ikke lange strekningene som skal til.. ;)

Maxicosi er sikkert greit, men dyrt da. Og hav med det nye Pebble-setet? Er det noen som har sammenlignet det med Cabriofix'en?

ORIGINAL: Funshine

ORIGINAL: *Nymåne*

JEg synes maxi-cosi er ganske lett hvertfall..
Men skal du bære så mye rundt på setet da? [:)]

Ja - det blir da nok bæring! Ut og inn av bil - fra inngangsdøren til huset til bilen (ikke så langt det da), men blir vel ut og inn ved henting i barnehage også fra der jeg får parkert bilen... Når man sliter med bekkenløsning er det ikke lange strekningene som skal til.. ;)

Maxicosi er sikkert greit, men dyrt da. Og hav med det nye Pebble-setet? Er det noen som har sammenlignet det med Cabriofix'en?

Det har jeg ikke hørt om...

Men altså, Maxi Cosi sitt er faktisk så lett at jeg ser ikke for meg at det går ann å lage et sete særlig lettere

Tok det på baderomsvekta nå: 3.5 kg

Back
Topp