Vekt osv..

Katie

Blir kjent med forumet
ja, jeg vet at vekt er noe vi egentlig ikke skal bekymre oss over..
Men jeg lurer.. Har dere gått opp eller ned?

Jeg har selv gått ned :( ikke mye, med alikevel. Klarer liksom ikke å få i meg nok mat, og BMI'en min er så pass lav fra før, at jeg begynner virkelig å stresse.

ja, jeg vet at vekt er noe vi egentlig ikke skal bekymre oss over..
Men jeg lurer.. Har dere gått opp eller ned?

Jeg har selv gått ned :( ikke mye, med alikevel. Klarer liksom ikke å få i meg nok mat, og BMI'en min er så pass lav fra før, at jeg begynner virkelig å stresse.
Jeg har gått ned tre kg. Kvalme gjør at jeg ikke klarer å spise normalt. Jeg gikk ned flere kg sist også, før det begynte å gå oppover siste halvdelen av svangerskapet. Jeg la ikke på meg så veldig mye før magen ble stor og tung de siste par mnd. Jeg er naturlig slank og har aldri hatt lett for å legge på meg.

Det er like vanlig å gå ned som å gå opp de første ukene. I utgangspunktet er det ingenting å stresse over. Snart skal du jevnlig til lege eller jordmor som kontrollerer vekten din, og følger med på at alt er som det skal :)

Jeg har gått opp en kilo, sist gikk jeg ned et par i starten. Endte opp på +14 kilo tilslutt, så det retter seg nok etterhvert som kvalmen blir bedre :happy: Babyen tar det den trenger fordet den.

Jeg har gått ned på grunn av kvalme, men kiloene kommer nok på igjen (og vel så det) i 2. og 3.trimester:) I første svangerskap gikk jeg opp totalt 13 kg.

Utrolig nok så har jeg gått opp 2kg til tross for kvalme og oppkast

Jeg har veldig lav bmi og står på stedet hvil. Hadde litt høyere bmi sist jeg var gravid (18 ), la ikke på meg mer enn 8kg selv om jeg spiste som en hest etter kvalmen var over, men ungen som kom var frisk og rask :) Folk er så forskjellige ;) Det er like normalt å gå ned som opp i starten. Hos til og med de som har så kraftig hyperemesis at de på legges inn får barnet allikevel nok næring så ikke bekymre deg for det. Vekta kryper oppover etterhvert skal du se!

Har lagt på meg 1 kg.. Selvom jeg er småkvalm så pusher jeg i meg mat.. Men vi er forskjellige, og det er normalt å både gå ned som opp i vekt i starten..:)

Hadde ikke bekymret meg for en liten vektnedgang i starten, som de over her sier er det helt normalt! Babyen tar det den trenger, det er som regel mor det går verst ut over. ;)

Jeg la på meg 4kg etter uke 17 til uke 23. Så skjedde det noe rart, og jeg smekka plutselig fort opp i vekt på totalen 23 kg opp sist. Det viste seg å være svangerskap diabetes som ikke ble oppdaget før fødsel var igang. Denne gang satser jeg på litt annerledes vekt og helt annet kosthold. Og bedre oppfølgning fra jordmor.

Har gått ned 3 kg. Å det er jeg igrunn veldig fornøyd med sånn med tanke på kiloene som kommer til å komme ;)

Opp 2 kg :wtf:

Ned 2 kg. Dårlig matlyst pga stress i kroppen og kvalme. Satser på eg blir myk og rund når vi har fått svar på morkakeprøve ;)

Back
Topp