Vekt og vektøkning

Tripsi

Andre møte med forumet
Klippet denne linken fra januarforumet, syns den var veldig fin.
http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain

kom at jeg burde legge på meg 14 kg, kan kanskje stemme det, jeg aner ikke [8D]

En må huske å legge inn punktum når en skriver inn høyden. F.eks 1.70 [:)] Da jeg skreiv inn uten punktum fikk jeg og 22 kg.

Denne stemte på meg, eg vart klassifisert som overvektig. Eg har ca 6kg for mykje før svangerskapet. Men den meinte at eg skulle legge på meg om til 90kg[:-][:-][:-]   Kan ikkje sei det frister så mykje då. 

Nei det frister ikke akkurat å legge på seg mye. Jeg burde legge på meg 14 kilo så det stemmer nok ganske bra.

Fikk 14 kilo, men har gått ned litt siden jeg ble gravid, må innrømme jeg helst hadde sett at jeg bare legger på meg ca 10 kg fra nå (ikke at jeg har tenkt å slanke meg under svangerskapet altså!).

ORIGINAL: Serene

hmm  vis jeg forstod denne riktig så skulle jeg legge på meg 12 kg
er ikke det ganske vanlig? eller er det litt lite?? vet ikke noe særlig om dette jeg [8|]

Det er ganske lite!

Fikk 15kg jeg, synes det er altfor mye!!! Blir nærmere 70kg jeg da.... Og er jo ikke så stor nå liksom[&:]

ORIGINAL: Serene

hmm  vis jeg forstod denne riktig så skulle jeg legge på meg 12 kg
er ikke det ganske vanlig? eller er det litt lite?? vet ikke noe særlig om dette jeg [8|]

Kopiert fra barnemix.no: "Hva som er normal vektøkning i hele svangerskapet, er meget individuelt. Det kan dreie seg om alt fra 6 – 20 kilo – alt avhengig av den opprinnelige vekten"

Jeg la på meg ni kilo med sisteman (og har helt normal BMI) og ingen sa at det var for lite. Tror det var ennå litt mindre med første barnet. begge barna veide 4 kg når de ble født. [:D] Tror at det er lurt å ikke bekymre seg så mye om sånne ting. Det er så mye som er innenfor normalen at selv om vi er forskjellige er det meste greit!

Jeg skal visst legge på meg 15 kg og da vil jeg veie 74kg det er mye det. La på meg 10 kg sist og håper på det samme. [;)]

Back
Topp