Vekt og vann..

Myshelle

Elsker forumet
Må bare spørre dere jeg. Hvor vanlig er det med vann i kroppen, og opp i vekt mot slutten?

<3 Venter ei lita prinsesse 9.august 2013 <3

jeg vet jeg har lagt på meg ca 5 kg med vann i kroppen siden jeg ble gravid, de forsvinner om jeg passer kosten ;) men ja er vel litt vanlig men ikke så mye at det går ut i vevet....

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet egentlig. Ja, det er vanlig for gravide å få litt vann i kroppen mot slutten, for vår del kan også varmen være med å bidra litt mer til at man får vann i bena :-) det samme gjelder vektoppgang, det begynner jo å bli litt å bære på :-)

Jeg gikk opp 40 kg de siste 10 ukene sist, det er ikke normalt :-p

Det er veldig normalt! Men man skal uansett være litt obs hvis det kommer mye vann raskt og hurtig vektoppganf med tanke på sf

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Og all vektoppgangen sist var vann, men jeg tenker jo at type par kilo ekstra hvis man har vann i kroppen er ikke helt utenkelig. Men hvis man går opp veldig mye, veldig fort og er veldig hoven og slik så bør man passe på litt, legge beina høyt, kutte ut salt mat osv for å se om det hjelper på :-)

Vann i kroppen mot slutten er normalt, jeg regner med det kommer til meg i uke 34 som sist. Men det er også ett symptom på sv.forgiftning, så en skal jo følge med det.
Vann gir gjerne noen kg ekstra ;)

* Prinsessa ventes 19 august *

Kanskje dårlig formulert av meg, men bare lurer på om jeg bør bekymre meg. Samboeren sier det er heeelt normalt. Gått jevnt opp ca 1kg i mnd hele tiden. Forrige helg fikk jeg først synlig vann i beina. Nå viser vekten 4kg mer enn den gjorde for litt over 3 uker siden.
Men får oppfølgning på sykehuset så var der torsdag 13.06 og ingenting galt med blodtrykket eller urin da hvertfall.

sukk...de siste dagene har jeg observert litt hovne føtter utpå kvelden. Egentlig startet det med at jeg såg at de minste små avtrykk på beina ble værende lengre enn normalt. Igår såg jeg til og med at hendene var blitt litt hovne:/ Det er ikke mye, men jeg reagerte også på tidliger i uken at jeg plutselig hadde lagt på meg over 2 kg på bare et par-tre dager...!! Ble litt småengstelig da. hadde tilfeldigvis jordmortime denne uken og nevnte det for henne. Urinen og BT var helt fint, så ingen grunn til bekymring. For min del var det mest at jeg har svært lite lyst å ende opp som en svær oppblåst ødematøs gravid de siste 7 ukene til termin:/

Å gå med sokker er noe ordentlig shit her i gården. Jeg har tenkt på hva jeg spiser nå, for å bremse vekten, men det er helt umulig! Gått opp en kilo på en uke! Jeg kommer til å ende som en flodhest om det fortsetter slik :(

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Tok en tlf til føden og de ville ha meg inn på en sjekk pga min forhistorie. Babyen fant vi ut har det veldig bra, sparker og koser seg der inne. Lå med registrering på magen og sparketeller. Blodtrykket var litt høyt 140/96 og +1 på ketoner? Og +1 på proteiner i urinen. (Mener det var det hun jordmor sa) Ble da tatt blodprøver av meg som ble sent avgårde, fikk svar etter to timer. Blodprøvene var helt fine :-) litt lettet ja! Men får jo oppfølgning på sykehuset uansett så de vil jo da se om ting endrer seg eller ikke og evt. ta nye blodprøver da.

Men godt å få det sjekket, slapp jeg gå hjemme å bekymre meg hvertfall. Og godt å få en skikkelig sjekk. :-)

Så bra at du fikk det sjekka, og at du får videre oppfølging. Svf -symptomer kan komme ganske fort, så av og til må man bare stole på magefølelsen :-) bedre å ringe en gang for mye..

Så bra at du fikk det sjekka, og at du får videre oppfølging. Svf -symptomer kan komme ganske fort, så av og til må man bare stole på magefølelsen :-) bedre å ringe en gang for mye..
Ja er glad jeg tok kontakt :-) Og det kan jo fort gå mot det, men foreløpig bra så.

Helt enig. Kommer fort å er farlig :/
Ser for første gang i kveld at sokkene har satt merke. Kommet til å følge med på det jeg å, siden det var i startfasen med guttungen. Best å få det skjekket tidlig så det blir fulgt med ;)

* Prinsessa ventes 19 august *

Så bra at du fikk det sjekket, er alltid greit å få ting sjekket så man slipper bekymringene.
Håper det holder seg stabilt fremover, uansett godt at du blir fulgt godt opp.

Så bra at du fikk det sjekket, er alltid greit å få ting sjekket så man slipper bekymringene.
Håper det holder seg stabilt fremover, uansett godt at du blir fulgt godt opp.
Ja jeg hadde bare gått hjemme og bekymret meg hadde jeg ikke tatt å ringt inn. Håper veldig på at det holder seg stabilt ja.

Back
Topp