Vekt og sånn!

animo

Blir kjent med forumet
Jeg går inn i dette svangerskapet med 20 kg overvekt som jeg ikke har klart å kvitte meg med... Nå tenker jeg at hvis jeg klarer å holde meg innenfor en vektøkning på 10 kg i løpet av sv så skal jeg være fornøyd :)
Noen som har erfaringer og dele iht dette? Vet jo at svangerskap nr to blir mer aktivt enn det første :talk017

Har ikke noen erfaringer, men jeg går også inn i svangerskapet med en del overvekt. Håper som deg å gå opp minst mulig i løpet av de neste åtte månedene :)

Med andremann gikk jeg inn i svangerskapet med 40 kg for mye, la på meg fire kg siste uka, mye vann! Ungen veide 4270, så var fornøyd med det!

Jeg har gått ned 30 kg, skal ned minst 10 til, og skal etter beste evne legge på meg minst mulig. Være sunn i matveien, være aktiv. Og nyte litt også, da dette er sistemann!

Første sv.skap 11kg
Andre sv.skap 20kg :p
Ingen overvekt da, men er spent på denne gangen... Vil ikke opp 20 kg! :-/

Jeg har i begge mine tidligere svangerskap gått ned i vekt men gått fint tilbake etter endt graviditet. Jeg håper at jeg hverken går mye opp eller ned men klarer å holde vekta greit i forhold til en graviditet. :)

Her er det vel bare første svangerskapet jeg faktisk veide "normalt". Hadde håpet at jeg skulle greie å gå ned en del kg men må vel bare innse at det gjør jeg nok ikke :-/ Er kun i mitt svangerskap nr 2 at jeg har lagt på meg 10 kg pga vann i kroppen, de to andre har jeg gått opp 4-6 kg

Hm... Snakket med legen med legen min om det på fredag og han mente jeg ikke skulle bekymre meg, men jeg er 163 og veier 88 kg så det kommer jo noen tanker :dead: ønsker ikke å ende opp som en liten ball ;)

Jeg er overvektig. Var på vei ned i vekt da jeg ble gravid og hadde tatt av meg 5 kg på noen uker. Jeg har ikke lagt på meg særlig mye i svangerskapene og har etter fødsel svært raskt gått ned til minst -10 kg av startvekten min. Er fast bestemt på å leve sunnere i neste permisjonstid så kiloene ikke kommer snikende tilbake ;)

Jeg gikk opp 40 kg med sønnen min! Gikk ned ganske masse, men har nylig lagt på meg 10 kg så ønsker ikke å gå så veldig mye opp! Fortsetter kvalmen gjør jeg nok ikke det heller :p

Jeg har ingen barn fra før, så ingen erfaring.
Men jeg er litt overvektig, og var på vei ned rett før graviditet.
Planen min er nå sunn mat, og mange gåturer:))
Jeg leste hos helsedirektoratet (eller en annen offentlig side) at det var ok å gå opp mindre kg når man er overvektig.
Jeg har 28 i BMI, og da var det greit med 7-11 kg i vektøkning. Det er en liten trøst iallefall:)

Eg gikk opp over 20kg sist, så vil virkelig unngå det samme no. Har klart å gått ner alt og enda meir, og fant den store motivasjonen heilt til positiv test :p Svimmel og kvalm når eg ikkje er mett, og har så lyst på alt i godteskapet! Eg må sjerpe meg!! :p

Gikk op 16 kilo siste, ikke klart å kvitte meg med alle så jeg satser på litt mindre vektøkning denne gangen :-)

Veide litt for lite før forrige svangerskap her da, og gikk opp 18 kg.
Håpet å havne på mellom 60 og 65, og går nå inn i nytt svangerskap med startvekt på 59 kg. Jeg sliter med andre ord med å holde vekta oppe:(

Nå må jeg i tillegg endre kosthold pga kolesterolet, så må virkelig sette meg inn i matvarer som kan holde vekta der jeg ønsker. Men i svangerskapet vil jeg gjerne gå opp 15-20 kg

Heh.. Jeg har en god del for mye på kroppen for å si det sånn. Er vel rundt 30-35 kg. Gikk ned 6 kg rett før positiv test, krysser fingrene for at jeg ikke går opp så mye i sv.skapet.

Med førstemann gikk jeg opp 6 kg i sv.skapet. Han veide 3385 gram da han ble født.
Og 2 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 12kg.

Heh.. Jeg har en god del for mye på kroppen for å si det sånn. Er vel rundt 30-35 kg. Gikk ned 6 kg rett før positiv test, krysser fingrene for at jeg ikke går opp så mye i sv.skapet.

Med førstemann gikk jeg opp 6 kg i sv.skapet. Han veide 3385 gram da han ble født.
Og 2 uker etter fødsel hadde jeg gått ned 12kg.

Oi da, ble visst to like på rad ;)

Jeg gikk opp 12kg med første, rett ned til utgangspunktet etter fødsel og la på meg 2kg under amming.

Samme skjedde med nr 2. Startet da 2kg høyere, opp 12, ned 12 og opp 3 i løpet av ammeperioden.

Nå med tredje er jeg da 5kg over jeg var med nr1....ønsker å legge på meg minimalt under amming. Graviditeten håper jeg blir ca 12 kg. Passe synes jeg og ok mht anbefalinger.

Det vanskeligste for meg, har vært ammetiden. Har vært helt sinnsykt sulten da, og har gått opp i vekt da. I utgangspunktet er det jo "lett" å ta av vekt under amming, men med den sulten jeg har hatt da, har jeg blitt helt dårlig av å ikke spise.

Jeg er normalvektig. 172, og nå 67kg, men skulle gjerne hatt samme utgangspunkt som første graviditet, da jeg var 62kg. Vanskelig med de siste kg....

Back
Topp