vekt og nytt svangerskap...

solstråla

Gift med forumet
har betemt oss for å prøve på en unge til, for vi vil ha dem tett.
er litt "bekymret" ang vekta mi, for jeg er endel overvektig.
var forsovidt det forje gang også, men da var flere av kgene muskler!

noen som har meninger eller erfaringer?

tenker på formen min på slutten av svangerskapet og rett etter fødselen, har jo ei lita tulle fra før av også..

ååå... skjønner hvorfor du har det nicket!![:)]

er akkuratt det med rygg og knær jeg tenker på, men prøver å trene litt for å styrke dem...
orker ikke vente til jeg har klart å gå ned i vekt, fordi om jeg strengt tatt bør ned min 20 kg med tanke på kroppen!
veide bare 3-4 kg mondre forje gang, så vi satser på at det går greit denne gangen også...

bare vi er obs på det, så klarer vi nok det meste, vi![:D]

[:D]
mitt første svangerskap var kjempelett, fordi om jeg ble stor etterhvert, ja.. i tillegg til vekta jeg startet med, så ble livmoren min kjempestor på slutten, så jeg var ganske komisk å se på.

slapp heldigvis unna masse vann i kroppen, tror det nesten er værre enn kg. dessuten er min teori at vi som alt har maxvekt da vi blir gravide, legger på oss mindre enn de som lever på diet for å holde vekta. og det stemte ganske bra på meg, var oppe i den vekta jeg startet med da jeg var 6 mnd på vei!

det med klær merket jeg ikke så veldig, for jeg arvet endel etter ei som var breiere enn meg over hofta, så klærne var alt "utvidet" av ett svangerskap. slet mest med bher!!! 75 ee er ikke noe problem, men ammebh finnes nesten ikke større enn 90(!).....

[:D][:D]
jeg fikk tilslutt tak i, jeg, og der hadde de større enn jeg trengte også..
brukte 95c da jeg ble gravid, måtte opp i 95d i 8(!) uke, og etterhvert opp i 105e.

husker ikke merke, men jeg kjøpte dem i en utstyrsbutikk, babyutstyr altså. dyrere enn lindex, men stort nok!

[;)]
skal se du må handle inn bhr samtidig som du kjøper julegaver...
krysser fingrene for deg...

ja, jeg og tenker bare på ungene..
gikk bare opp ca 10 kg tilsammen forje gang, så det er ikke det som plager meg. klarer altids å vralte meg bortover, jeg!

h&m har ikke store nok overdeler i mammaklær til meg, da jeg er bredskuldret og bruker xl før svangerskapet. men de har mange fine bukser og skjørt!

tror nok tanta kommer denne mnd, for vi bestemte oss for å prøve litt seint. satser på neste pp!

[:D][:D][:D][:D]
hihi.....!!!!! ler så jeg ramler av stolen!!!!

huff.... må skjerpe meg, så jeg ikke vekker vesla...

men gud, den var morsom!!

jeg var også nede i minus en uke etter fødselen, men gikk desverre opp igjen grunnet dårlige matvaner.. vår engel var ikke fullt så engel på dagtid de første tre mnd, og ville ikke sove. resultatet var at jeg gikk alt for lenge uten mat, og tilslutt fant meg noe lettvint og fett eller søtt..

er vell ikke så uvanlig å gå ned endel etter en fødsel, tenk på alt vi går igjennom! jeg gikk rundt å sa at svangerskapet var den beste slankekuren jeg hadde gått på, jeg!! håper på samme effekt neste gang osgå, og da skal jeg være forberedt med det med mat...

Hei,hei...Overvekt har vel ikke noe å si det så lenge en føler seg vel selv,og er klar for et nytt svangerskap![;)]
Etter førstemann her hadde jeg gått opp 13kg i svangerskapet,og gikk ned 10kg rett etter fødsel- men allerede 4mnd etterpå var jeg opp 7kg igjen...
Hadde den vekta da jeg ble gravid igjen,og gikk opp 16kg med nr 2- husker ikke helt åssen det var med vektnedgang etter det. Men nå når jeg ble gravid viste vekta,7kg mer enn start på svangerskap nr 2...Var litt bekymra for det,men hadde helli uhell og kasta oppi 18 uker- som gjorde at jeg gikk ned 8kg!
Noe som passa greit da det ble en del kilo for mye å starte med.
Men,vekta om vekta...Ille kjedelig å skulle gå inn for å gå ned i vekt for bare å gå opp igjen med en gang når en blir gravid!

ja, klarer liksom ikke å motivere meg for det heller... kroppen har hvertfall ikke noe godt av jo-jo vekt!!
men jeg skulle jo legge meg nå... åh... får se om jeg klarer å rive meg løs snart...

ja, vi får satse på det!

enig med deg, jeg, bast!
drømmer absolutt ikke om å bli tynn, men burde gå ned endel for ikke å slite ut knær og rygg, og så er det jo det med diabetes og andre livsstilssykdommer, da...

er så enig i det du skrev der, godhjerta!!!!!

har også en fantastisk man som elsker meg for den jeg er, og føler meg ganske ofte sexy... og skulle jeg føle meg jævelig en dag, har det ikke med kroppen min å gjøre!

tenk om vi alle hadde vært like, like høye, like breie, samme farge på hår og øyne, osv...

det er plass til oss alle her i samfunnet, takk og lov for variasjonen!!!

Signerer den jeg og.

Jeg la på meg nærmere 30 kg, da jeg var gravid, så forsvant nesten halvparten, så kom det 2-3 kg. til, men jeg var str. M før graviditet, og nå er jeg XL. Jeg bruker å si "Så lenge gubben er fornøyd, så må vel jeg også være det"

Det med vekt er et problem om man er for stor,eller for tynn. Det er ikke lett noen av delene.

Jeg er ganske så høy (182cm) og ganske tynn (normalt 68-70 kilo)
Har også hvert nede i 60.

Er aldri noe moro når folk kommenterer hvordan man ser ut. Jeg fikk ofte høre at jeg ikke hadde noe rompe og det er ikke så moro det heller.
Har nå gått opp 6 kilo siden jeg ble gravid.

Uansett hvordan man ser ut så må man være glad i seg selv, for da spiller det ingen rolle. Hvis man har god tro på seg selv merkes det av andre og omvendt. Så uansett farge og form:

LOVE YOURSELF!!!!!

Tusen takk....

Vakker er du også lille siss....

Knuseklem tilbake til deg Godhjerta. Du er så godhjertet også da!!!!!!

Kropp om kroppen!!!!

Innsiden som teller. Det er det som skaper oss som person, og som gjør hvert enkelt menneske til det spesielle de er!!!!!
Tenk at det ikke finnes noen som en selv. Det er jo helt unikt!

må bare si meg enig i faren din, godhjerta!

og også det med de som er for tynne... har faktisk vært for tynn selv(!) en liten periode, og må si jeg foretrekker å være tykk med tanke på andres kommentarer..
det er faktisk ikke nødvendig å ha anorexia om man veier for lite, er større sjangse for at man spiser feil og for mye om man er stor! hehe..

Back
Topp