Vekt og mens?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Mener å ha hørt at når en har mensen så går en gjerne opp bittelitt i vekt?
Jeg bare lurer om det er mulig å gjøre det rett før mensen kommer?
Jeg venter mensen i dag eller i morgen...
Jeg er bare litt bekymra fordi jeg har ikke gått ned noe de siste 4 dagene på dietten min og veide meg i dag..
Håper det er det at mensen er på vei som er årsaken, ellers frykter jeg t kroppen har gått i sparebluss 

Noen som vet hvor mange kalorier en må overstige for å sikre seg at kroppen ikke går i sparebluss?
Har gått på dietten siden 13 august og kommer meg aldri over 900 kcal og som regel ligger jeg på rundt 700kcal (skal ha maks 1000 på denne dietten)..
Håper noe kan berolige meg, er så redd jeg ikke skal klare mine 10kg ned før operasjonen

Som jeg prøvde å si til deg forrige uke, det VIL skje og det MÅ skje. Den første uka kvitter kroppen seg med mye væske. Så når man som regel et platå, noen går opp litt igjen, før det så går nedover. Du må ikke bli skuffa eller lei, for det er heeeeeeeelt normalt, mensen eller ikke. 

det labambie sier stemmer jo, men når det er sagt så må jeg også si at jeg legger som regel på meg 1-2 kg noen dager før jeg får mensen

Håper dere har rett , for jeg er LIVREDD for å ikke klare mine 10 kg ned før operasjonen
Håper på bedre resultat neste uke da... har egentlig veie dag søndag/mandags morgen så veier meg igjen da uansett... 
Får hive i meg noen shaker igjen og se om det hjelper på vektreduksjonen i det minste..

Frøken Hege skrev:
Det skjer alle som vil ned i vekt, enten du vil det eller ikke.

Fått operasjonsdato siden du må ned 10 kg?

Ja står i tickeren min også.. 25 september

Jeg går opp 1-2 kg både rundt eggløsning og ved mens.

Kommer som regel dagen før og forsvinner et par dager etter tanta har kommet.

Det er nok bare vann skal du se. Føler du deg oppblåst? Jeg pleier å føle meg som en vannballong på de dagene de ekstra kiloene dukker opp, og magen står ut som om jeg er 6 måneder gravid.

Ikke for å skuffe deg, men ikke alle går opp i vekt før mens. Vet om flere inkludert meg selv som ikke merker noe.

Så til det med sparebluss. Du får nok i deg for lite kcal. Du bør ha minimun 1000kcal om dagen. Det er dette kroppen trenger for å opprettholde alle funksjoner i kroppe. Du bør derfor prøve å få i deg 100-200 kcal mer enn dette. Kroppen din vil tviholde på det den får om du ikke spiser mere, og da vil vekta stoppe opp. Vektplatåer vil du også mest sannsynlig havne på, men da er det bare å fortsette, og holde motet oppe. Det vil tilslutt løsne og du vil begynne å gå ned igjen. Lykke til

mammagullet skrev:
Ikke for å skuffe deg, men ikke alle går opp i vekt før mens. Vet om flere inkludert meg selv som ikke merker noe.

Så til det med sparebluss. Du får nok i deg for lite kcal. Du bør ha minimun 1000kcal om dagen. Det er dette kroppen trenger for å opprettholde alle funksjoner i kroppe. Du bør derfor prøve å få i deg 100-200 kcal mer enn dette. Kroppen din vil tviholde på det den får om du ikke spiser mere, og da vil vekta stoppe opp. Vektplatåer vil du også mest sannsynlig havne på, men da er det bare å fortsette, og holde motet oppe. Det vil tilslutt løsne og du vil begynne å gå ned igjen. Lykke til

Jeg skal ikke ha mer enn 1000kcal ifølge ernæringsfysiologen.. så over det går jeg ikke..
Men kanskje prøve å komme meg nærmere de 1000 da ihvertfall..

Det er sikkert mensen som er på vei:-) jeg legger alltid litt på med før mensen....

Får krysse fingrene for at jeg snart går videre ned da.. hvis ikke får jeg ringe inn å spørre hva jeg skal gjøre..
Takk for svar

Hva er egentlig denne greia med 10 kg? De "fleste" operasjonesstedene har jo gått bort fra den praksisen, viktigste er å få slanka leveren og ikke antall kilo. På mitt startkurs tror jeg det var 1 eller 2 som gikk ned 10 kg. Jeg gikk ned 7 kg. Kilo er ikke viktig, det er jo leveren som sagt. Og det vet du jo. Kirurgen her sa at den 10-kg's grensa var snart borte, den hadde ikke noe for seg uansett. 

Og for å si det, så du er forberedt, når du først er operert vil du gå hurtig ned i vekt fordi du lever på flytende og mosa. Etter ca 2-3 uker med hurtig vekttap vil du stagnere. Dette kan du lese om på vektoperasjonsforumet også, at de fleste opplever det. Da stopper helt opp, noen går til og med opp 2-3 kg på ei uke. Så raser det av igjen. Og sånn vil det være. Kroppen din vil stadig oppnå nye platåer. Og husk at etter operasjonen så er det vekttapet som ikke går så fort som er det beste både for huden din og kroppen din forøvrig, og ikke minst psyken. 

Lykke til, snart i mål! 

Her er de fortsatt veldig nøye på at vi går ned det antall kg vi får beskjed om, klarer vi det ikke så får vi ikke operasjonen..
ja jeg vet det er leveren som skal slankes, men må nesten gjøre som han sier uansett...
Jeg følger dietten så godt jeg kan og muligens enda bedre siden jeg ikke kommer meg opp i 1000kcal en gang.. hehe..
Jeg er livredd for å ikke få det til, for uten den operasjonen så holder ikke helsa mi lenge.. har heldigvis rett over 4 uker på å gå ned de siste 4-5 kg...

Er også klar over at vi kan stagnere litt når vi slanker oss, men jeg blir stressa når det skal skje nå når jeg har tidsfrist på de 10 kg jeg skal nedemoticon

Back
Topp