Vekt og lite bevegelse

Bkno0816962

Flørter med forumet
Hei! Jeg har ikke lagt på meg noen ting siden jeg var hos legen første gang når jeg var ca 8/9 uker på vei. Nå er jeg 18+3 og har ikke lagt på meg et gram. Jeg blir bekymret for dette :/

Og tidligere har jeg følt bevegelser (tror vertfall det var babyen) men nå kjenner jeg ingenting! Huff, bekymrer meg sikkert unødvendig, men er dette normalt?
Skal på oul tirsdag 25. August, kan jeg vente til da eller skal jeg ringe lege i morgen?

Hadde ikke bekymret meg alt for mye... Folk legger på seg ulik lengde, sånn er det bare. Og babyen tar det den trenger, gjerne på bekostning av deg om nødvendig ;-)
Det er ikke før etter uke 25 at man skal kjenne liv hver dag, men hva med å sjekke med doppler? Eller bare ta en tur innom helsestasjonen og la dem sjekke? :-) Evt ringe legen om du er veldig redd....

Hadde ikke bekymret meg alt for mye... Folk legger på seg ulik lengde, sånn er det bare. Og babyen tar det den trenger, gjerne på bekostning av deg om nødvendig ;-)
Det er ikke før etter uke 25 at man skal kjenne liv hver dag, men hva med å sjekke med doppler? Eller bare ta en tur innom helsestasjonen og la dem sjekke? :-) Evt ringe legen om du er veldig redd....
Okei :) ja, tror jeg gjør det i morgen :) jeg har siden dag en vært utsatt for ekstremt mye stress pga en vond og vanskelig familiesituasjon, er sykmeldt nå en uke så jeg skal få roet ned og "landa" litt. Kan dette være en grunn til det?

Jeg kjenner mindre bevegelse på dager hvor det skjer mye. Aller mest kjenner jeg når jeg slapper av ;-) Når det kommer til vekten har jeg ikke noe godt svar men min vektøkning har også latt vente på seg fram til nå :-)

Jeg er straks 20 uker, og har den siste uka klart å gå opp en halv kilo, når jeg var 18 uker veide jeg det samme som da jeg ble gravid, og liv kjente jeg vekk ikke før jeg var nesten 19 uker.

Back
Topp