Vekt og høyde?

Sam

Forelsket i forumet
Ja hva er vekten deres og høyden?Hva veide dere før graviditet og nå bare uker etter fødsel? Ifølge BMI kan en person på 173 cm veie opptil 74 kg før en havner på overvektsiden. Sjøl veier jeg 173 og veier nå 65. Før graviditet veide jeg 58.
 
Jeg er 172/173 høy og veier ca 77 nå. Det er der jeg startet før graviditeten men vil ned under 70 (har ønsket det i mange år men det har aldri skjedd gitt...) Endte på over 93 i svangerskapet men har heldigvis mistet alt igjen. Nå er jeg bare slapp over alt;) Blir forhåpentligvis trening snart. Hittil har ikke kroppen vært helt med meg...
 
For å si det mildt så er jeg overvektig nå!
Jeg er 160 og 70 kg :-o har aldri vert så stor før og føler meg ekkel og klumpete..
Har endelig begynt å få orden på kroppen min så har så smått begynt å trene..
Har ikkje kunnet bevege meg skikkelig siden jeg var 12 uker på vei og til litla var 6-7 uker. Så forklarer jo hvorfor jeg har lagt på meg så mye når jeg har spist og ikkje bevegt meg... men nå skal jeg nå målene mine :-D skal med til hvertfall 62 kg som var start vekt, men håper jeg kan komme meg ned i den vekta jeg hadde for 2 årsiden på 53 kg da var jeg fornøyd med kroppen min :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Det er ikke bare bare å komme til trivselsvekten. Kroppene våre går igjennom mye for hvert svangerskap. Men interessant å se hvordan forholdet mellom vekt og høyde er for de fleste som har gått gravid, vi ser at malen som media setter ikke er realiteten!:)
 
Er 178 høy og veide 85 før graviditet (gikk et år på skole, så satt mye stille og gikk opp 12kg da). På slutten av graviditeten veide jeg 92kg (tror jeg).. Og veier nå 82kg. Har begynt å trene, nå som jeg får mer søvn og mer overskudd, så skal ned til ca 74kg. Men er ikke så viktig med vekten synes jeg. Mer opptatt av å føle meg vel.
Har forresten hørt av jm og lege at det tar 9mnd å bli så "stor" som vi er når vi er gravide.. Og at vi må huske på at det tar ca9 mnd før vi er tilbake til "normalen" :)
Så 178cm,
85kg før
92kg på det meste i graviditeten
82kg nå


Villemo
 
  • Liker
Reactions: Sam
Back
Topp