Vekt og andre gangs fødende.....

mammagullet

Glad i forumet
Ja hvordan er det med vektøkninge deres denne gange i forhold til da dere gikk gravid for første gang? La dere på dere mye til å begynne med, midt i svangerskapet, på slutten eller kom de jevnt på utover hele svangerskapet?

Jeg er i uke 23 nå og har lagt på meg ca 1 kg. Kg kom ikke før ca siste trimester sist gang, men håper ikke det komme riktig så mange denne gangen da jeg veier 5kg mindre nå enn det jeg gjorde da jeg gikk høygravid sist. Har derfor ca 10-15kg  for mye i utgangspunktet, og orker ikke mange flere[:'(]

Jeg aner ikke, vet ikke hva jeg veide da jeg ble gravid nå, men såvidt jeg husker fra forrige svangerskap la jeg på meg jevnt og trutt hele veien. Tror det er sånn denne gangen og. Har lagt på meg mer enn 1 kg så langt iallefall. La på meg ca 13 kg forrige gang. Har ikke vært kvalm og kasta opp så har ikke gått ned noe heller. [8D]

Ganske likt denne gangen som sist...har hittil gått opp 3 kg, fornøyd med det..gikk opp 12 kg tilsammen sist[:)]

ORIGINAL: Diddij

Ganske likt denne gangen som sist...har hittil gått opp 3 kg, fornøyd med det..gikk opp 12 kg tilsammen sist[:)]

Akkurat samme med meg[;)]

Har bare lagt på meg 3,5kg til nå. Sist var jeg diger! La på meg 17kg til sammen...

Men bedre utgangspunkt denne gangen da jeg faktisk veide 5kg mindre da jeg ble gravid denne gangen enn sist gang. Så veier fortsatt ikke like mye som da jeg ble gravid med nr en og det føles bra!!![:D]

Dette er tredje min. Men med nummer to så gikk jeg opp 2kg frem til uke 30, da gikk det bare oppover. Gikk opp nesten 28kg til sammen [:-]

Er i uke 20 nå og har lagt på meg 8 kg. Har kikket på kontrollpapirene fra forrige svangerskap, og jeg ligger sånn ca likt. Forrige gang la jeg på meg 23 kg..., og regner med å havne rundt der denne gangen også[&:]

Har kommet til uke 21 nå og er kommet opp igjen i startvekten, akkurat som sist gang bare at da gikk jeg ned litt mer i starten. Håper det blir likt med sist for da gikk jeg opp rundt 12kilo og dagen etter fødselen hadde jeg to kilo for mye i forhold til startvekten[:)][:)]

startet svangerskapet tre kilo lettere enn sist, har gått ned 1 kg er i uke 19( ja har fått ny termin 1 sept, men nekter å føde i september så jeg holder meg her inne...)

Jeg la på meg tilsammen 12 kg sist. Regner med jeg kommer til å legge på meg litt mer denne gangen siden jeg er tyngre enn jeg var på samme tidspunkt sist. Er 22 uker på vei nå og har lagt på meg 6 kg.

Ligger på ca det samme som sist, er 23 uker i morgen. Har lagt på meg 5,5 kg. Gikk fortere opp i starten denne gangen, men håper det jevner seg litt ut nå fremover, for har lite lyst til å gå opp alle de 18 kiloene jeg la på meg sist denne gangen også! Målet er å legge på meg ca 14, det krever maaaassse viljestyrke for å styre unna alt søtt og godt... [:D]

Har lagt på meg ca 5 kg til nå, like mye som på samme tid sist gang. Gikk da opp ca 15 kg totalt. [:)] Uka etter fødselen var bare tre av de kiloene igjen. [:)]

jeg husker ikke hvor mye jeg la paa meg i begynnelsen og slik.
men i forste og andre svangerskap la jeg paa meg 30 kg [:'(] (veide 43 naar jeg ble gravid forste gangen,og veide 55 naar jeg ble gravid andre gangen)
i siste svangerskap la jeg paa meg 17 kg og var i grunn fornoyd m den,gikk ned igjen 10 kg paa bare 1 uke etter fodsel)

haaper virkelig jeg ikke legger paa meg saa alt for mye denne gangen...

Har gått opp 2 kg ca, men det kommer tidsnok! Alle kiloene kom i siste del... La på meg ca 12 kg forrige gang - men de rant ikke av meg... Slet med 5 kg leenge...

Men skal ikke klage altså, virket ikke så mye med 5 kg å slite med når jeg leser det etterpå... Jeg må lære meg å være mer fornøyd [:D][:D][:D]

Har lagt på meg 7 kg til nå (uke 23 + noen dager) La på meg 19,5 kg forrige gang.. Lurer på om det blir mer denne gangen.. føler jeg kjenner vannet begynner å fylles på:(

Har hatt et "byks" de to siste mnd (siden forrige kontroll) og ligger nå over normalen (!!) forrige gang lå jeg alltid på toppen av normalen (symfyse mål)

Back
Topp