Vekt og amming

Lisee

Elsker forumet
Her kommer jeg med litt vektmas igjen...[:D]
Jeg sliter jo fortsatt med 6-7kg til overs etter fødselen. Når jeg var på etterkontroll hos jordmora denne uka (litt sein, som dere skjønner[:D]), sa hun at det var veldig bra SIDEN JEG AMMA. Jeg tenkte ikke over det da, men kom til å tenke på det etterpå....
Jeg nevnte det for noen venninner og de mente å ha hørt det samme: at en går mer ned i vekt ETTER en er ferdig med amminga. Er det mulig? Mener da å alltid ha hørt at det er amminga som gjør at en går fortere ned i vekt???
Få høre hva dere har hørt

hmmm merkelig.. jeg så på frustrerte fruer[8D] at en mamma nektet å slutte å amme for da ville hun begynne å legge på seg igjen... men d er sikket noe som varierer fra person til person kansje?!

Eg trudde at enn tok mens enn amma eg[:)][:)] Eg tenke at Adrian suge næring ut av meg....ikkje veit eg???

Trodde også at det var mens man amma...

Tror nok det er mens man ammer,er i allefall sånn det har vært hos meg alle gangene.
Denne gange gikk jeg opp 4 kg i svangerskapet å har tatt av meg 15kg.

Mange sier at det er vanskeligere å ta av seg kilo når man ammer, at kroppen da klamrer seg til dine reserver. Hørt det er vanskelig å gå ned kilo når man ammer, i så fall må man amme veldig lenge.

Jeg får klamre meg til at de renner av når jeg er ferdig med å amme jeg da.....[;)]
For her er det noen kg som er limt fast med superlim ja.[:'(]

ORIGINAL: fruluna

Jeg har alltid hørt at man ofte tar av seg mens man ammer..

d trodde jeg også...alle de gammle damene sier det...

Har også hørt at du går ned i vekt fortere når du ammer.Jeg gikk opp 25 kg denne gangen og har 5 igjen.Men disse eksta kiloene sitter bom fast.Tror ikke amming er en god slankekur nei.Men men,alt for den lille tulla mi.Får gjøre en eksra innsats når jeg er ferdig med amminga.

Back
Topp