Vekt og amming

Oktoberglede25

Betatt av forumet
Er det noen som har noen gode tips å komme med for å gå ned i vekt mens man ammer?
Vil ikke SLANKE meg, tar meg gjerne god tid!
Prøver å være aktiv med å trille og trene på studio.. Spiser som regel havregrøt til frokost, smoothie/Knekkebrød til lunsj, holder oss sunne til middag og spiser frukt/Knekkebrød/youghurt/frokostblanding til kvelds..

Går IKKE ned i vekt, hva gjør jeg galt?
 
Sniker fra september.
Sikker på at du spiser nok? Hvis man spiser for lite kan kroppen visstnok gå inn i sparemodus, og forbrenne saktere. Når man fullammer trenger jo kroppen også mer mat enn ellers..
 
Hvis jeg spiser som en hest, går jeg ikke opp - og hvis jeg spiser lite, går jeg ikke ned. Så heg et like forvirret som du...
 
Jeg driver med akkuratt det samme. Men jeg spiser 1900-2000 kcal hver dag, 5 om dagen, 2 l vann og mye fiber. + at jeg prøver å være litt aktiv. Fungerer her, for har gått ned 4 kg på tre uker:):)
 
Jeg føler at når jeg tar spist masse, selvom det er sunt så bare flyr jeg opp i vekt, gjort det en god stund nå, men den siste uka har jeg spist så jeg ikke blir mett.. Sikkert galt det å..

Hvor ofte bør jeg spise? Lei av å føle meg som en dundre :(
 
Jeg føler at når jeg tar spist masse, selvom det er sunt så bare flyr jeg opp i vekt, gjort det en god stund nå, men den siste uka har jeg spist så jeg ikke blir mett.. Sikkert galt det å..

Hvor ofte bør jeg spise? Lei av å føle meg som en dundre :(
Du bør velge korleis du vil gå ned. Feks med lavkarbo, så kan du egentlig spise veldig sunt, masse grønnsaker etc, og ete når du er svolten. Med ein lavkaloridiett, bør du ha 4-6 små måltid i løpet av dagen. Uten at eg er nokon ekspert, ville eg nok heller ha satsa på lavkarbo. Det betyr ikkje at du skal stappe i deg ubegrensa mengder fett, men at du held deg unna brød, ris og pasta, og pøser på med grønnsaker og alt mulig anna som er godt. :) Eg gjekk ned ganske mykje berre ved å ikkje kjøpe mat i butikken som inneholdt meir enn ca 5 karber pr 100 gram.. Er på ein måte meir gjennomførbart enn å tenke kaloriar og styr!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg føler at når jeg tar spist masse, selvom det er sunt så bare flyr jeg opp i vekt, gjort det en god stund nå, men den siste uka har jeg spist så jeg ikke blir mett.. Sikkert galt det å..

Hvor ofte bør jeg spise? Lei av å føle meg som en dundre :(
Prøv å se om du har steder hvor det er mye kcal. F eks en ss med olje er 100 kcal alene. Jeg bruker olje på sprayboks, så en sprut inneholder kun 4 kcal. Bruker du mye smør på brødskiven? Spiser du en neve nøtter flere ganger om dagen så er det for mye osv osv.
Jeg har byttet ut ris og pasta med potet. Poteten innholder 1/10 del karbo og kcal som pasta, og i tillegg er den mer næringsrik og metter mer. Du kan lage såå mye med potet, så er jo bare å variere:)
I tillegg så spiser jeg heller knekkebrød i stedet for brød. Fyll opp tallerkenen med grønnsaker til hvert måltid.
Er på en måte litt lavkarbo jeg driver med og, men en veldig mild type.
 
Husk på at når du ammer så skal du minst ha i deg 1800 kcal. Det er en energikrevende prosess. Og med trening og turer så krever det sitt. Nå vet ikke jeg hvor stor du er, men hvertfall 2000 kcal tenker jeg om du fullammer. Det er mye mat om du spiser sunt!
 
Er jo ikke så vooldsomt stor, veier 61kg nå, veide 53 ved start av graviditeten, men har veldig lyst å bli kvitt de 8 kiloene :/ er veldig lav:p

Hmm 2000 kcal, det får jeg helt klart ikke i meg, kanskje det som er problemet :O
 
Er jo ikke så vooldsomt stor, veier 61kg nå, veide 53 ved start av graviditeten, men har veldig lyst å bli kvitt de 8 kiloene :/ er veldig lav:p

Hmm 2000 kcal, det får jeg helt klart ikke i meg, kanskje det som er problemet :O

Prøv å registrer hva du spiser og regn litt på det. Grete roede anbefaler jeg! Sunn norsk mat:)
 
Sniker i fra september ;)
Her har kiloene bare rast av! Er mange kilo lettere enn før jeg ble gravid!
Og jeg som alltid har slitt med vekta og veid noen kilo for mye.. Tenker ikke over hva jeg spiser egentlig. Har blitt mye sjokolade og kaker. :p
Men ammer ofte da og forbrenning er nok høy. Men prøver å spise sunt og spiser ofte. Mye frukt, bær og nøtter. Drikker mye vann og er i aktivitet hele døgnet. Blir ikke tid til trening med tre små, men går en lang trilletur hver dag. ;)
 
Back
Topp