Vekt og amming

GladGravid:)

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg fullammer babyen min som r noen få uker. Hun har god matlyst og legger på seg ca 400-500g i uken. Er d for mye? Hun var normalvektig v fødsel og r fortsatt det. Kan d bli for mye morsmelken og hva bør jeg i så fall gjøre ? Hun er frisk og trives godt:) og får mat når hun gir tegn til at hun vil.

Når r d "trygt" å begynne m smokk m tanke på sugeteknikk?

Kan babyen få vanlig møllers beriket tran?

Håper på svar:)
 
Hei,

Jeg fullammer babyen min som r noen få uker. Hun har god matlyst og legger på seg ca 400-500g i uken. Er d for mye? Hun var normalvektig v fødsel og r fortsatt det. Kan d bli for mye morsmelken og hva bør jeg i så fall gjøre ? Hun er frisk og trives godt:) og får mat når hun gir tegn til at hun vil.

Når r d "trygt" å begynne m smokk m tanke på sugeteknikk?

Kan babyen få vanlig møllers beriket tran?

Håper på svar:)
Hei!
Så flott å høre at du har så mye melk og at det går så godt med ammingen. Barnet ditt kan få så mye morsmelk det vil. Behov og etterspørsel vil regulere seg selv, og det er først dersom barnet får problemer med veldig mye gulping og vondt i magen, at man kan vurdere å endre på måltidsrytmen. Ettersom barnet ditt legger svært godt på seg og er så godt i gang med ammingen, er det helt greit å forsøke å gi smokk. Babyen kan få vanlig tran uten tilsetning fra 4 ukers alder. Lykke til videre med babyen din! Hilsen Elin
 
Back
Topp