Vekt igjen..

Rosa-i

Andre møte med forumet
Hei.

Lurer litt på hvordan dere ligger an med vektoppgang til nå?

Jeg veide meg i dag og så at jeg hadde gått opp 13,5 kg. Er i uke 31+1, høyde 178 og vekt før svangerskap 62. Synes det eneste jeg gjør er å legge på meg, selv om jeg spiser sundt og går turer hver dag + trener pilates. Er jo selvfølgelig naturlig å legge en del på seg, men jeg har jo 2 måneder igjen av svangerskapet!

Ingenting opp! =)

Jeg har lagt på meg 14kg til nå (31+3). Jeg er også aktiv og spiser sunt, men kiloene kommer uansett (184cm høy)! Dette er mitt tredje svangerskap og jeg har lagt på meg 28 og 22 kg med de to andre. Jeg har slått meg til ro med at "jeg er bare sånn", og at kiloene går av igjen til slutt. Jeg har gode treningsvaner så vet at det går med litt tolmodighet;-) Men må bare si at amming virkelig IKKE funker på vektnedgang her i gården! Jeg begynte ikke å ta skikkelig av før jeg sluttet å amme etter 11mnd med nr 1, og 4 mnd med nr 2 ( hun fikk ikke nok mat). MEN: håper det skal sette igang forbrenningen denne gang... ;-) Jeg tenker at så lenge du er aktiv og eter sunt, så kommer de kiloene som skal komme, og de vil også forsvinne igjen når du fortsetter med gode vaner;-)

Jeg har gått opp 10 kg. Er 30+5, med første babyen gikk jeg opp tilsammen ca18-19 kg og gikk ned med en gang jeg fødte, nå ammet jeg fullt så ammingen hjalp her må jeg si!!
Så jeg håper at det samme skjer denne gangen også...

29+5 og har lagt på meg ca 7 kilo tror jeg. Er ganske aktiv og opptatt av å ikke "spise for to", så er igrunn bare magen og puppene som har blitt større :) Og får nok litt betalt for at jeg var i ganske god form før jeg ble gravid.

Meeeen... det er jo en stund igjen så kiloene kan vel fortsatt rase på hehe..

Snart 15kg vektøkning i uke 31 her :) Startvekt på 48 kilo, så synes i grunnen at vektøkningen har vært velkommen. Før svangerskapet hørtes 20 kilo vektøkning helt enormt ut synes jeg, men blir vel sikkert 20kg og vel så det for min del før november er kommet ;) Men foreløpig vises det stort sett på mage og pupper, også merkes det på klær at de strammer mer her og der.. men er vel sånn som følger med :)

Hadde lagt på meg 4 kg siden uke 6 på kontrollen forrige uke, men det øker vel på nå framover tenker jeg når knøttet virkelig legger på seg. 

Om det skal være en konkuranse i svangerskapet om å legge minst på seg så taper jeg ;-p Vekten min går jevnt og trutt oppover, og selv om det er kjipt å se kiloene komme så vet jeg at de kg som er fett trengs når ammingen starter. Resten er jo baby som veier, morkake, livmor økt blodmengde osv...

Det er naturlig og nødvendig å legge på seg, så ikke stress med vekt jenter!

Konkurranse? Langt ifra... Om du tror det er festlig å gå ned istedenfor opp i et svangerskap så er det ikke det når man er slank fra før. Man blir en smule bekymret når man kun har lagt på seg en kilo fra uke 6 til 25. 

Har lagt på meg litt under 2 kg. Er i dag i uke 32. Jordmor sa til meg denne uken at de som er undervektige skal legge på seg en del under svangerskapet. Man trenger det til etter fødsel. Har man litt ekstra så trenger man ikke gå opp noe spesielt. Jeg er ganske så normalvektig og har som sagt ikke gått opp stort. Babyen tar mye næring fra meg, så hun vokser og har det bra.

At babyen får det den trenger er jo det viktigste og jeg har fått beskjed at barna tar det de trenger fra oss. Sist UL så alt bra ut i fht vekt og vekst, men jeg må innrømme at jeg er litt bekymret for UL nå i uke 30. Jeg håper den lille vokser og legger på seg som h*n skal. 
Det hjelper å høre at det går fint med snuppa di tross lite vektøkning hos deg. :)

Rett i underkant av 5kg. Heldigvis!! La på meg alt for mye med første og fikk forhøyet bt pga det med fare for sv.forgiftning. Denne gangen håper jeg å holde meg under 10kg :-)

Her har vekten økt med 4 kg. Jeg veier meg kun på kontroll hos jordmor, for det spiller egentlig ikke så stor rolle hvor mye eller lite det er så lenge nurket i magen har det fint og vokser som hun skal tenker jeg. Det skal sies at jeg er liten og smal (formløs om du vil :P) så jeg har nok ikke anlegg for å legge på meg så veldig heller...

Har gått opp 13 kg til nå. Er vell mest i mage og pupper, pluss jeg har litt vann i kroppen. Har også fått ett mye rundere ansikt og litt dobbelthake :P Men det gjør meg ingenting, nyter svangerskapet og sofakos mens jeg kan! 

Back
Topp