Vekt etter fødsel

Petite bump

Andre møte med forumet
Er det flere som har opplevd dette? Ble litt overraska over at jeg bare har gått ned mellom 3 og 4 kg, 4 dager etter fødsel. Ikke at det har så mye å si, men leser at man skal gå ned en del mer enn som så. Det er jo bare vekta til baby og litt ekstra. Har fremdeles en god del vann i kroppen, så kanskje det har kommet ekstra vann etter fødsel.
 
Jeg veide meg først 2 uker etter fødsel, så vet ikke hvor mye eller lite det var bare 4 dg etter fødsel, men jeg opplevde at beina hovna voldsomt opp etter fødsel og hadde skikkelig cankles i over en uke etterpå:hilarious: så det er ikke utenkelig at du har fått mer vann etter nei!
 
Samme her! Jeg har usannsynlig hovne føtter da, blir spennende å se hvordan vekten oppfører seg fremover. Håper å gå ned litt mer «gratis» ☺️
 
Gikk ned ca 5 kg av selve fødselen. Etter en ukes tid var ytterligere 3 kg borte, og jeg havnet på før-gravidvekt ca samtidig som føttene og anklene fikk normal fasong. Vannet hang mao igjen en stund etter fødsel :laughing002
 
Gikk heller ikke ned veldig mye rett etter fødsel. Men litt og litt etterhvert som dagene har gått. 3uker siden nå og mistet 9,5kg
 
Jeg mistet vannet etter jeg kom hjem fra sykehuset. Mellom 4 og 6 dager etter fødsel gikk jeg ned 4-5 kg og fikk leggene mine tilbake, tynnere enn noen gang
 
Tar gjerne tynne legger jeg også! hadde digre elefantføtter på barsel! Da er jeg ikke alene høres det ut som.
 
Jeg fødte en søndag, veide meg på onsdagen og hadde bare gått ned 4 kg… Ble ganske skuffa, da jeg har hørt flere som går ned 10 kg rett etter fødsel. Nå er det 2 uker siden jeg fødte, og har gått ned 11 kg plutselig! Så det tar litt tid hos noen, ikke alle som mister 10 kg med en gang babyen er ute :)
 
Var bare 5 kg da jeg kom hjem fra sykehuset her også (og babyen veide 4,3 kg og heg hadde minst 1,3 liter forstervann) ☺️ Men nå går jeg ned ca 1 kg per dag. En uke siden fødsel i morgen, og har nok kg å ta av
 
Da jeg fødte forrige hadde jeg bare gått ned 4 kg fire dager etter fødsel. Jeg fikk utrolig mye vann i kroppen, og husker jeg svetta laken og dyner gjennomvåte noen uker/dager senere på natta. Tror jeg var nede på normalvekt igjen etter tre måneder eller noe sånt. Det trenger altså ikke bety så mye for vektnedgangen om du ikke har gått ned så mye som du ønska nå til å begynne med :)
 
Veide meg 9 dager etter fødsel, har gått ned 10kg. (Gikk opp 15-16kg). Vi får se hvor mange måneder det tar å gå ned, siden jeg ikke fullammer denne gangen. :nailbiting:
 
16 dager etter fødsel, og nå ned 12 kg, kun 1,5 kg opp fra før fødsel. Men har ligget 9 mnd på sofaen, så regner med det er litt mer reelt vektoppgang pga muskeltap :smiley-ashamed004
 
Gikk på vekten hos foreldrene mine idag. Vi eier ikke vekt selv. Ble bare nysgjerrig på hvor mye jeg hadde mistet fordi jeg ser det omtrent for hver dag som går. Er 3 uker siden jeg fødte og har mistet 18 kg allerede. Vet det var mye vann, særlig på slutten.
 
Sist jeg sjekket så var det 8kg mindre, så da går det rett vei☺️ var mye vann her også og svetter bra om natta… fødte for ca 3 uker siden, men har vært veldig lite mobil av meg også. Røff fødsel med vakuum og klipp til slutt, hvor stingene gikk opp etter ei ukes tid… måtte så legges i narkose og opereres/lappes sammen på nytt. Så føler jeg rykket tilbake til start og har vært sofasliter fram til nå skal bli sykt godt og få kommet seg på noen trilleturer snart!
 
Mini blir straks 3 måneder og jeg har oppnådd startsvekten min (gikk opp ca 16kg). :cat: Er glad og overrasket, ettersom jeg ikke har ammet noe særlig og har heller ikke hatt tid til å trene.
 
For en heldig gjeng! Jeg gikk ned 5 kilo i forbindelse med fødselen, men så var det stopp. De andre 20 jeg gikk opp har jeg fortsatt. Selv om jeg ammer og spiser kjempesunt (slanker meg faktisk nå ettersom jeg bare delammer) så rikker ikke kiloene det grann. Er kjempeirritert.
 
Er sjokkert over vektnedgangen. Kommer inn i buksene fra før svangerskapet nå. Baby er 4 mnd. Er under 3 kg igjen til der jeg var før jeg ble gravid. Hadde ikke forventa det i det hele tatt.
 
Back
Topp