Vekt etter fødsel

Kania

Forelsket i forumet
Jeg har gått ned svært lite etter fødsel. I uke 38 hadde jeg lagt på meg 14 kg. Fødte 39+4 så vet ikke hva jeg veide ved fødsel. Baby er nå 10 uker og jeg har kun gått ned kun 2 kg siden uke 38 noe som er skuffende. Hvilken erfaring har dere? Hvor mye har dere gått ned?
 
Jeg gikk opp ca 10 kg i svangerskapet, og to uker etter fødsel hadde jeg gått ned 11 kg. Nå er det akkurat en mnd. siden fødsel og jeg får på meg dongeribuksene, men magefettet tyyyyter ut. Så de må nok vente litt til..
 
Jeg gikk opp ca. 7 kg, og fødte for litt over to måneder siden. Har ikke veid meg siden fødselen, men passer mine gamle jeans til tross for at jeg koser meg med kanelboller hver dag på trilletur. Amming er tydeligvis rene slankekuren for meg.
 
Jeg gikk opp 22 kg :dead: 12 kg bare datt av når babyen kom. Har veid meg her og der, og varierer med 6-8 kg som sitter igjen. Magen vil ikke krympe heller føles det som. Slet med å få på meg jeans, og når har jeg faktisk klart å få de på, så magen krymper sakte men sikkert. Er nok bare litt utolmodig :bag:
 
Jeg gikk opp 23 kg.:hilarious: Det er nå snart 6 uker siden fødsel, så veide meg her om dagen og så at jeg hadde gått ned 14 kg siden da, men jeg har også et håp om å ikke gå ned til der jeg var siden jeg var på grensa til mager pga mageproblemer. Eneste jeg er misfornøyd med nå er magen med all ekstra hud og at den er mer puffy enn den var.:p
 
Jeg gikk opp ca 12 kilo og gikk ned alt iløpet av 2 uker. Hadde et håp om at jeg skulle miste litt til siden jeg gikk opp så "lite". Men det stoppet helt opp 2 uker etter fødsel. Har ikke gått ned en eneste kilo ekstra. Men jeg har spist og herja på som aldri før, og det gjør jeg fortsatt...så jeg prøver ikke akkurat :rolleyes:
 
Så de fleste har gått ned mye forstår jeg. Trodde jeg kom til å gjøre det også. Men ingen av de gamle buksene passer så nå har jeg faktisk kjøpt nye. Det eneste jeg er ganske gornøyd med er magen som er blitt ganske flat :) går lange turer hver dag og spiser sundt, men vekta står på stedet hvil.
 
Har i hvert fall ei venninne som ikke gikk ned noe særlig før hun sluttet å amme, så det er ikke alle amming er vidunderkuren for ;)
Jeg gikk opp ca 15kg, og sist jeg veilede meg, 7uker etter fødsel hadde jeg gått ned ca 10-11kg. Har kjøpt en ny bukse (som nå er Blitt for stor) og bor ellers i de gamle tightsene mine. Mesteparten av kiloene tror jeg må ligge rundt lår/rumpe da de gamle jeansene bare går opp til rett over knærne ca
 
Gikk opp 20+ og har gått ned ca 10-12 siden fødsel. Satser på at resten går av jevnlig utover. Ingen av mine gamle jeans passer enda, gleder meg til noe annet enn joggebukse, tights og gravidbukse...
 
Jeg har gått ned svært lite etter fødsel. I uke 38 hadde jeg lagt på meg 14 kg. Fødte 39+4 så vet ikke hva jeg veide ved fødsel. Baby er nå 10 uker og jeg har kun gått ned kun 2 kg siden uke 38 noe som er skuffende. Hvilken erfaring har dere? Hvor mye har dere gått ned?
Baby+livmor+fostervann+morkake veier rundt 5-6 kg alene. Det er kanskje det du har gått ned?
Får bare ta tiden til hjelp tenker jeg :)
https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/?page=5
 
Jeg gikk opp totalt 2 kilo, og veier i dag 7,5 kg mindre enn da jeg ble gravid. Raste ned de 10 kiloene kjapt etter fødsel, nå står vekta helt stille samme søren hva jeg gjør.
 
Eg la på meg 12 kg, og gjekk ned 11. Men så blei det helg og eg gjekk opp 2 kg til.... :/ :( kom inn i ein ond steam.. men no kan eg begynna å bevega meg meir og skal prøva å bli flinkare med mat! Magen sank ganske bra inn, men har ein del igjen. Og har heng nederst pga ks :/ den syns eg er ekstra kjip... for det henget blir som ei pølsa nederst på magen i buksa....
 
La på meg 23 kg og har 9 igjen 9 uker etter fødsel. Det meste forsvant rett etter fødsel og nå går jeg ned ca 0,5 kg per uke maks. Men de sier jo at man bør nå normalvekt innen ett år så det er bare å ta tiden til hjelp.... ingen klær passer enda !
 
Gikk opp 35kg pluss med første. Ned 6kg etter fødsel. Amming hjalp ikke noe !

nå hadde jeg ett høyere utgangspunkt. Gikk opp 7 og er ned 3kg 5mnd etter fødsel. Har fullammet. Skulle ønske amming funket for meg, men dessverre.. går turer spiser sunt og trener på senter 2 ganger i uken og støl som bare det. Er drit lei av at vekten ikke rikker seg
 
Gikk opp nesten 30 kg under svangerskapet og det forsvant på 7-8 uker.
 
Gikk opp 35kg pluss med første. Ned 6kg etter fødsel. Amming hjalp ikke noe !

nå hadde jeg ett høyere utgangspunkt. Gikk opp 7 og er ned 3kg 5mnd etter fødsel. Har fullammet. Skulle ønske amming funket for meg, men dessverre.. går turer spiser sunt og trener på senter 2 ganger i uken og støl som bare det. Er drit lei av at vekten ikke rikker seg
Helt enig. Siser sundt å beveger med daglig men ingen ting hjelper. Men har funnet ut at jeg kan ikke fokusere så mye på det. Men kjipt er det!
 
Gikk opp 20kg (er svært tynn vanligvis så da suger kroppen til seg alt den kan til og med med hyperemesis). Gikk ned 10 kg allerede første uken etter fødsel, har gått ned 4 kg til etter det og har nå 6kg igjen til startvekt som i utgangspunktet er «litt for tynn» vekt så jeg burde vel prøve å holde meg her jeg er nå..
 
Jeg er (nå), og var overvektig da jeg ble gravid. Gikk opp 12 kg i svangerskapet, mistet 16 kg de første to ukene. Er nå på minus 2 kg fra startvekt, 15 uker siden fødsel, men det har stoppet opp og mulig gått litt opp igjen. Jeg fullammer, men er ikke spesielt aktiv.
 
Back
Topp