Vekt etter fødsel

Forskern

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Julimammaer 2016
Det er jo etter fødselen at "dommen" kommer; hvor mye har man faktisk å jobbe med framover....

Jeg gikk opp 21 kg, og i dag 1 uke etter fødsel er 10.3 kg borte. Jeg hadde mye vann i kroppen, tror fortsatt jeg har litt igjen. Håper de siste 10.7 kg + litt til går litt lettere enn normalt siden amminga er på plass (hadde lagt på meg 8kg over sommeren før jeg ble gravid, og rakk jo aldri å ta fatt på de før det var to streker i september).

Hvordan er det med dere andre?

Jeg må si det var en nesten komisk opplevelse å gå ned så mye på så få dager, pluss at bekkenløsninga er borte. Jeg spretter jo rundt, lett og ledig, selv om jeg aldri har vært så tung i hele mitt liv uten å være gravid, hehe :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Usikker hvor mye jeg veide helt i slutten av svangeskapet, men i uke 35 hadde jeg gått opp 25 kg - så var vel godt over 75 kg - 4 dager etter fødsel hadde jeg gått ned til 68 kg - nå 3 uker etter fødsel veier jeg 64 kg.

Så her går det sakte :( hadde ikke gjort meg noe om det gikk fortere...

Tar vel litt tid å komme tilbake til 51 kg som jeg var før graviditeten.

Så her ser jeg frem til å komme tilbake til treningsstudioet så fort det lar seg gjøre.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
2 uker etter fødsel hadde jeg igjen 2 kilo til startvekt. Gikk bare opp ca 11 totalt da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da jeg kom hjem fra sykehuset, tre uker etter fødsel var jeg et kilo over startvekta, og slik er det ennå;-p
Gikk bare opp 11 kilo, og det med tvillinger :)
 
Jeg er også usikker på hva jeg veide mot slutten, men 39+6 lå jeg på ca pluss ni kilo. Har ikke vekt, men ungen veide 4.7 kg og med alt attåt regner jeg med å ikke være langt unna startvekt... Hun er en uke gammel i dag.


Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
 
Her har jeg tenkt til at de ca 20 kg jeg la på meg skal vekk sakte, men sikkert, men jeg har ingen hast. Jeg har brukt 9 måneder på å legge på meg de kiloene, og har som mål at det skal være vekk innen jul. Her har det ikke vært sånn at kiloene blir borte av seg selv. Jeg har veiedag hver fredag, skal leve sunt, gå turer og etter hvert trene ordentlig. Ellers stresser jeg ikke med vekta i det hele tatt, av erfaring vet jeg at dette tar tid.
 
Jeg gikk opp 14 og tre uker etter har jeg bare gått ned 6 kg .... hadde trodd det skulle renne av mer allerede men :p er stor fra før..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Fødte 2.juni og har vel ca bare en ekstra kilo igjen.. Magen er litt løs og vil nok bruke litt tid på å komme seg på plass!
 
Fødte for 4 dager siden, 2 kg over startvekt. Gikk opp 7 kg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fødte for 10 dager siden, 3 kg fra startvekt. Gikk opp 14 kg i svangerskapet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lille er 17dager gammel og jeg har igjen 5kg. Gikk opp nesten 20. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
13 kg opp i svangerskapet. Nå er det 3 uker siden gutten min ble født, og jeg veier 2 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Var tilbake til startvekten min dagen etter fødsel, men la ikke på meg så mange kg heller da :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
3 uker etter fødsel veide jeg 2 kg mer enn startvekten før svangerskapet. Sluttet å veie meg i uke 38 når jeg hadde gått opp 16 kg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp