Vekt etter fødsel!

Cakegirl88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Fødte en nydelig gutt i går mårres, men kjenner virkelig jeg gruer meg til å gå på vekta hjemme når jeg kommer hjem. Hehe.
Hørt flere og flere som får nr 2 som ikke går ned så fort som første. Kansje jeg får straff for sjokoladen jeg har spist nå?!? :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ventet litt med å gå på vekten. Så 10 dager etter fødsel hadde jeg gått ned 11 kg. Bare 8.5 igjen nå.......

ventet 2 uker, hadde da gått ned 18(!!!). fortsatt 6 igjen og de sitter hardt.

Veide meg igår, 5 dager etter fødsel.
Gått ned 11 kg:) har 3 kg igjen til startvekta! :)

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster: 13.05.2014

Veide meg på lørdag 11 dager etter fødselen hadde da gått ned 12 kg. Har 6 igjen til startvekta før dette svangerskapet. Men så hadde jeg 10 kg fra forje svangerskap som gjerne skulle vært borte. Så tilsammen så håper jeg å miste 25kg til :P Bare å henge i her :P

Gikk ned minst like fort med nr 2 som nr 1, hadde bare er litt bedre utgangspunkt. Vet ikke hva jeg veier nå, må vel til pers hos JM på torsdag. Har ikke født heller da ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Fødte for litt over to uker siden og jeg har igjen to kg til startvekta (gjekk opp 12 kg tilsammen). Og dette er andremann, så har ikke helt tro på det at kg sitter lengre med nr.2;)

Jeg gikk opp 9 kilo i svangerskapet, og siden det ikke var vekt på sykehuset fikk jeg ikke veiet meg rett etter fødsel.
Men når jeg kom hjem etter 4 dager hadde jeg 2 kilo igjen til startvekten.

Nå er jeg vel mer eller mindre tilbake der jeg var i starten , men må få strammet opp litt kjenner jeg :)

Melder meg inn på sats igjen når baby er 6 uker - klarer nesten ikke vente:)

Da er jeg spent! Må nok hoppe i det! Negative e at jeg ikke ammer denne gang så det hjelper ikke på vekta men igjen så la jeg kun på meg 10kg dette svangerskapet så håper det hjelper ;)

Hmm... etter 5 dager er jeg 2 kg under startvekt...tror jeg. Men det er jo helt umulig i mitt tilfelle, som har gått ned underveis også, før jeg begynte å gå opp.

Veldig spent på hvordan vekten min er etter fødsel. Har lagt på meg 3,9 kg foreløpig :p Håper at lite vektoppgang kan gi en skikkelig boost til å gå ned denne gang. Kiloene fra forrige svangerskap forsvant aldri - så jeg Har vært feit i 4 år ;-)

Jeg ble veid i går på sykehuset og da hadde jeg to kg over startvekta. Men gikk ikke opp så mye i utgangspunktet heller, så det er nok greit.

La på meg 12 kg denne gang. Lille er 21 dager i dag og jeg har stått stille på -10 kg i to uker nå :)

Synes ikkje du skal kvi deg for vekten. Det er bare tall. :) Tenk heller på at du har nettopp vert igjennom ett svangerskap og produsert noe så nydelig som ett pitte lite menneske. Synes alle damer burde vere stolte av kroppen sin etter en fødsel. :) Viktigste er at man har det bra. Vekten varierer veldig fra kvinne til kvinne. Noen legger på seg mye , andre lite. Noen mister vekten fort , andre ikke. Føler sjøl det har vert mye press på vekt og om å gjøre å legge på seg minst mulig i svangerskapet. Noen tenker gjerne fordi de vil unngå store unger, eller at de vil ha det fort vekk etter fødsel. Skummel trend. Viktigste er vel de små mirakel oppi dette :) eg har sjøl lagt på meg 15 kg og føler meg innimellom som en hval. Noe eg ser for meg er helt normalt for de fleste ;) alle ønsker vel fort å miste vekten etter fødselen. Men alt til sin tid :) stå på. Og lykke til framover med den lille :)

Synes ikkje du skal kvi deg for vekten. Det er bare tall. :) Tenk heller på at du har nettopp vert igjennom ett svangerskap og produsert noe så nydelig som ett pitte lite menneske. Synes alle damer burde vere stolte av kroppen sin etter en fødsel. :) Viktigste er at man har det bra. Vekten varierer veldig fra kvinne til kvinne. Noen legger på seg mye , andre lite. Noen mister vekten fort , andre ikke. Føler sjøl det har vert mye press på vekt og om å gjøre å legge på seg minst mulig i svangerskapet. Noen tenker gjerne fordi de vil unngå store unger, eller at de vil ha det fort vekk etter fødsel. Skummel trend. Viktigste er vel de små mirakel oppi dette :) eg har sjøl lagt på meg 15 kg og føler meg innimellom som en hval. Noe eg ser for meg er helt normalt for de fleste ;) alle ønsker vel fort å miste vekten etter fødselen. Men alt til sin tid :) stå på. Og lykke til framover med den lille :)
Helt enig med deg! Jeg er ikke veldig opptatt av den vekten å brydde meg ikke veldig om det i svangerskapet, men alltid litt morsomt å få to fluer i et. Et nydelig lite menneske som bare er vårt + vektnedgang i express fart som kun skjer et åar ganger i livet! Haha! Er glad jeg har god vogn å derfor ikke fullt så viktig om det går tid før vekta er borte( hvis den går helt tilbake i d hele!) hehe

Har begge gangene gått ned 11 kg 3 dager etter fødsel og null kg på å amme i 11 mnd! Blir vel sånn nå å! Har bare gått opp 10 da

Back
Topp