• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Vektøkningskurve

MissDolly

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Var på vekta her hjemme i sted, og til min store fortvilelse har jeg nå lagt på meg 7-8 kilo fra startvekt, wææ... Så da måtte jeg inn å google, og fant denne:

Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Denne var hentet fra en bok om graviditet, desverre sto det ikke hvilken. Men samme kan det være, den beroliga ihvertfall meg! Føler meg bare feit for tida, og er ikke helt komfortabel med kiloene som kommer på. Men utifra andres erfaring forsvinner det visst mange kilo iløpet av de to første ukene etter fødsel, så da får jeg prøve å slappe av og "nyte" kiloene. Blæh..

Det positive om dagen er jo at sparkene fra lillegutt har blitt så kraftige at de nå kan sees utenpå magen, og jeg kjenner dem veldig godt. Og det er jo veldig koselig, da

Jeg er uke 20 i dag, og er 1 kg mindre enn jeg var da jeg ble gravid.. Gikk ned 5, men kryper sakte men sikkert oppover igjen nå.. 

Hahaha:D TAAAKK!!! Då er eg ikkje så langt over vekta likevel då :P 3 kg "formykje" om eg tar utgangspunkt i veke 23 :P

Mi erfaring med førstemann var at dei 7 kg eg gjekk ned var fostervatn, morkake og gullet:P resten tok ei stund før eg gjekk av meg, men det var fordi eg hang over snop som ein treåring som aldri har smakt søtt før :P

Jeg har myyye å gå på.. Jeg har lagt på meg kanskje 3-4 kg til nå, men er bare 1 kg over startvekta jeg hadde med nr 1. Jeg vil gjerne ha litt ekstra denne gangen, for alt ble borte så raskt med Calle, og jeg vil ikke bli så tynn... Så jeg vil gjerne ha 14 kg til fra nå, jeg :) Spørs om jeg får det til, men er jo lov å drømme :) :)

Forresten - dette her er gjennomsnittet! Så hvis man har lagt på seg mer eller mindre har det ikke nødvendigvis så mye å si. Har ei venninne som ikke la på seg før de siste 3 mnd, og ei som bare la på seg de første 3 mnd, så man må ikke ta de tallene så tungt :)

trur det er sommaren sin feil at eg bryr meg i dette svangerskapet:P Gjorde ikkje det forrige gang ;P men då gjekk alle i tykke vinterjakker, så det var liksom ikkje berre eg som såg svæær ut :P I sommar blir vekta mykje meir tydeleg :P

har nå gått opp et kilo, gikk ned en go del i begynnelsen pga kvalme og oppkast.

MissDolly skrev:
Var på vekta her hjemme i sted, og til min store fortvilelse har jeg nå lagt på meg 7-8 kilo fra startvekt, wææ... Så da måtte jeg inn å google, og fant denne:

Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Denne var hentet fra en bok om graviditet, desverre sto det ikke hvilken. Men samme kan det være, den beroliga ihvertfall meg! Føler meg bare feit for tida, og er ikke helt komfortabel med kiloene som kommer på. Men utifra andres erfaring forsvinner det visst mange kilo iløpet av de to første ukene etter fødsel, så da får jeg prøve å slappe av og "nyte" kiloene. Blæh..

Det positive om dagen er jo at sparkene fra lillegutt har blitt så kraftige at de nå kan sees utenpå magen, og jeg kjenner dem veldig godt. Og det er jo veldig koselig, da

Denne her var jaffal ikke i nærheten av hvordan det gikk me meg sist! Hadde lagt på meg ca 7 kg i uke 23, og etter det så bare raaaste det på! Og at du bare legger på deg 1 kg fra uke 37 til 40 hørtes ikke helt rimelig ut :P Jeg levde på vannmelon og jordbær den siste mnd allikevel la jeg på meg over 1kg i uka :P

Men kommer vel an på fra person til person ;) Jeg la på meg ca 25 kg, men gikk også 2 uker over tiden =)

Men så skal det også sies at 20 av kiloene rant av uten noen form for anstrengelse, så skal ikke klage i grunn =) Stresser ikke like mye denne gang, selv om jeg nå i uke 23 og har lagt på meg ca 6-7kg =)

Den vekta altså. Skulle vært i uke 27 i følge den der. Veide meg i dag, og på 1 uke har jeg gått opp 2.1 kg!!!!! Hvordan i alle dager er det mulig da? Jeg sitter jo ikke akkurat å propper i meg godteri og junkfood. Skal til JM neste uke og regner med å få en del kjeft pga det. Men hva skal man gjøre?

sist hadde jeg lagt på meg 5,5 i uke 22.. nå har jeg gått opp 5 kg...
men etter det raste det på sist og jeg stoppa på 19 kg +...

er spent på hvordan det går videre.. nå er det jo bare masse is og kosemat framover.. *sukk*

Back
Topp