Vektøkning

Uke 11 og en kg opp. Jeg spiser, men er mye kvalm og magesekken har blitt merkbart mindre. Det skyter nok fatt snart. Jeg har lagt på meg rundt 20 kg de to andre svangerskapene, så det blir nok litt denne gangen og :inpain:

Første gangen tok jeg det raskt av, sist gang gikk det ikke så lett av og jeg hadde fortsatt noen kg igjen da jeg ble gravid nå..

Samme her. Gikk opp rundt 20 kg begge gangene, og det gikk av og vel så det med nr en. Nå var jeg fortsatt i pluss fra nummer to. Så har ikke vondt av å ikke ha gått så mye opp enda.

Rett før jeg ble gravid nå prøvde jeg en kjole jeg kjøpte 9-10 mnd etter førstemann ble født, og den satt kjempestramt over armer og mage. Yngste er nå tre år..

Samme her. Gikk opp rundt 20 kg begge gangene, og det gikk av og vel så det med nr en. Nå var jeg fortsatt i pluss fra nummer to. Så har ikke vondt av å ikke ha gått så mye opp enda.

Rett før jeg ble gravid nå prøvde jeg en kjole jeg kjøpte 9-10 mnd etter førstemann ble født, og den satt kjempestramt over armer og mage. Yngste er nå tre år..
Jeg kjenner meg igjen i den...

Interessant at det kan variere så mye fra gang til gang. Dette er mitt første svangerskap (14+1), og jeg har foreløpig ikke gått opp noe særlig. Antar at jeg legger på meg en del, basert på andre kvinner i min familie, så jeg veldig spent på hvordan tiden etterpå blir! Kan jeg spørre hva du gjorde etter første svangerskap for å gå ned igjen?
Jeg gikk mye tur, og gjorde en del av øvelsene i funkygines program etter fødsel. Jeg kommer nok til å prøve det igjen.

Sist slet jeg med bekkenløsning til og med 6/7mnd etter fødsel, og det ble derfor kortere turer, samt at jeg slet med fødselsdepresjon som gjorde det vanskelig å komme seg ut og rundt. Nå satser jeg på en barseltid uten korona, og fri bevegelse!

Jeg gikk mye tur, og gjorde en del av øvelsene i funkygines program etter fødsel. Jeg kommer nok til å prøve det igjen.

Sist slet jeg med bekkenløsning til og med 6/7mnd etter fødsel, og det ble derfor kortere turer, samt at jeg slet med fødselsdepresjon som gjorde det vanskelig å komme seg ut og rundt. Nå satser jeg på en barseltid uten korona, og fri bevegelse!
Tusen takk for du deler! Høres ut som du gjorde mange smarte grep på tross av både plager og korona - skal sjekke ut programmet til funkygine. Krysser fingrene for at du får en herlig barseltid :Heartred

Den heter kom iform igjen med Funky. Jeg tror de fleste av videoene også ligger på youtube. På facebooksiden ligger det detaljert treningsplan med videoer. Helt gull!

Jeg har gått opp 4 kg og er 14+ 2 i dag. Jeg har spist en del mer enn jeg pleier og har vært enormt sliten så det har ikke blitt så mye trening eller bevegelse som det pleier. Føler det stabiliserer seg litt nå. Jeg har vært enormt oppblåst og drikker veldig mye mer vann, og jeg tisser sikkert 30 ganger til dagen (6 av dem er sikker om natta :oops: så jeg tror litt av vekta er det også. Jeg har ikke gått opp så mye i starten av mine to forrige, da hadde jeg egentlig en ganske jevn vektoppgang, men det startet ikke før sånn uke 14 ish kanskje. Gikk opp rundt 12 kg med de.

Interessant at det kan variere så mye fra gang til gang. Dette er mitt første svangerskap (14+1), og jeg har foreløpig ikke gått opp noe særlig. Antar at jeg legger på meg en del, basert på andre kvinner i min familie, så jeg veldig spent på hvordan tiden etterpå blir! Kan jeg spørre hva du gjorde etter første svangerskap for å gå ned igjen?
Det behøver ikke å stemme. Mamma gikk opp 20kg med broren min, og 36kg da hun var gravid med meg. Jeg var jo helt sikker på at jeg kom til å bli ei dundre på hundre med mitt første svangerskap. Så feil kan man ta. Jeg gikk opp 5 kg under hele svangerskapet, og veide da mindre rett etter fødsel enn før jeg ble gravid… jeg spiste helt normalt, så jeg skjønner ingenting. Nå er jeg gravid med Nr. 2, er 14+1, og har vel gått opp i underkant av 2kg :dontknow

Det behøver ikke å stemme. Mamma gikk opp 20kg med broren min, og 36kg da hun var gravid med meg. Jeg var jo helt sikker på at jeg kom til å bli ei dundre på hundre med mitt første svangerskap. Så feil kan man ta. Jeg gikk opp 5 kg under hele svangerskapet, og veide da mindre rett etter fødsel enn før jeg ble gravid… jeg spiste helt normalt, så jeg skjønner ingenting. Nå er jeg gravid med Nr. 2, er 14+1, og har vel gått opp i underkant av 2kg :dontknow
Samme her, min mor gikk opp 30 og 22 kg i sine svangerskap. Jeg har gått opp rundt 12. Så det trenger ikke være det samme.

Det behøver ikke å stemme. Mamma gikk opp 20kg med broren min, og 36kg da hun var gravid med meg. Jeg var jo helt sikker på at jeg kom til å bli ei dundre på hundre med mitt første svangerskap. Så feil kan man ta. Jeg gikk opp 5 kg under hele svangerskapet, og veide da mindre rett etter fødsel enn før jeg ble gravid… jeg spiste helt normalt, så jeg skjønner ingenting. Nå er jeg gravid med Nr. 2, er 14+1, og har vel gått opp i underkant av 2kg

Oi, det er jo interessant da. Blir veldig spennende å se hvordan man ender opp til slutt :happy: Jeg synes det med vektøkning er litt vanskelig å forholde seg til, så sånn sett er det jo fint å vite at folk har ulike erfaringer på det området.

15+6, magen har begynt å bli synlig, og jeg har nå gått opp 1.5 kg

13+0 og har gått ned 3 kg. Har vært mye oppblåst og “mett“, så jeg spiser mindre og oftere enn før. Matlysten er ikke på topp :smiley-ashamed004

Back
Topp