Vektøkning

agathe

Blir kjent med forumet
Hei.

Er det noen som har oversikt over hvor mange kilo det er "vanlig" å gå opp, uke for uke?

Aner ikke hva man skal gå opp uke for uke - men det normale er vel totalt rundt 12 kilo - men det er så induviduelt at det er vanskelig å si...

Jeg har 3 måneder igjen og har allerede gått opp over 12 kilo som er "normalen" for HELE svangerskapet..

Tror det går i rykk og napp for de fleste...

IKKE stress med de kiloene, eg hadde ca normal økning til nesten 7mnd så blåste eg opp, lå på meg 35kilo tilsammen, eg følte meg så gediger og ekkel, men 4mnd etter fødselen var eg nesten meg selv igjen, og da gjikk eg ikke inn for og ta av skikkelig!!
Mange ligger på seg Masse VANN, eg spurte jordmor og leger om de kunne se om eg hadde mye vann, men de kunne ikke svare på det!! jaja sier eg bare.
NYT tiden, ikke legg dere opp i det dere, tro meg!

Gjennomsnittet i norge er 12,5 kg, men alt fra 5 - 25 er helt vanlig...

Mener jeg har lest et sted at gjennomsnittet i Norge egentlig er 17 kilo, ikke 12..... Er visst mange som har fått vite det hos jordmor... Er blitt litt ophengt i vekten jeg og, men jordmor sa at så lenge man spiser noenlunde sunt, vil kiloene komme av etterpå uansett...

Tror nok ikke du skal stresse med det nei...det er så individuelt hvor mye vi legger på oss og ikke minst NÅR vi gjør det!! Så lenge du ikke går drastisk opp i vekt på veldig kort tid så er det ikke noe fare etter hva jeg har fått beskjed om!

Halloen.....
Det er vanlig og gå opp ca et halvt kilo I uka fra man er ca 6 måneder på vei......

[:D]

Back
Topp