Vektøkning?

Chaggi

Andre møte med forumet
Vektøkning? Noen som allerede har gått opp i vekt og hvor mye? Selv har jeg gått opp 1 kg siste uken. Er 5+1 idag.

Vektøkning? Noen som allerede har gått opp i vekt og hvor mye? Selv har jeg gått opp 1 kg siste uken. Er 5+1 idag.
Antageligvis en del. Har ikke vekt hjemme, men jeg er veldig på «buksemål». Kjenner godt at klær er blitt trangere og kroppen har gått opp i vekt. Usikker på hvor mye, men dersom det er likt som tidligere tar denne kroppen til seg det den kan av næring føles det som ;) så jeg orker ikke stresse med vekt osv, så lenge jeg vet jeg er i daglig aktivitet, så tilpasser kroppen seg slik den har det best :rolleyes:

Vekta har gått litt ned her, til tross for at eg må spise og drikke ofte for å holde kvalmen i sjakk. Her er det nok musklene som svinner hen sidan heile dagane blir tilbragt på sofaen:hungover:

Merker det på buksene, ellers så har jeg ikke målt vekta

Jeg har lest at vi i denne perioden vil få oppsvulmede tarmer, og derfor vil heller ikke våre vanlige klær passe. Etter typ uke 12 (sies det) at klærne vil passe til dels igjen, frem til magen begynner å vokse :shy:

Antageligvis en del. Har ikke vekt hjemme, men jeg er veldig på «buksemål». Kjenner godt at klær er blitt trangere og kroppen har gått opp i vekt. Usikker på hvor mye, men dersom det er likt som tidligere tar denne kroppen til seg det den kan av næring føles det som ;) så jeg orker ikke stresse med vekt osv, så lenge jeg vet jeg er i daglig aktivitet, så tilpasser kroppen seg slik den har det best :rolleyes:

Jeg har lest at vi i denne perioden vil få oppsvulmede tarmer, og derfor vil heller ikke våre vanlige klær passe. Etter typ uke 12 (sies det) at klærne vil passe til dels igjen, frem til magen begynner å vokse :shy:

Ja, det stemmer nok greit. For plutselig her en dag knepte jeg knappen i turbuksen min uten ubehag. Tipper forsåvidt klærne blir for trange, da rompa sikkert blir større og hoftene. Kanskje jeg er heldig denne gangen og kan bruke klær lengre :hilarious: trøster meg med varmere tid og kjoler :D elsker å gå i kjole, så da får jeg bare investere i noen gode strømpebukser en tid fremover :rolleyes:

Vekta har gått litt ned her, til tross for at eg må spise og drikke ofte for å holde kvalmen i sjakk. Her er det nok musklene som svinner hen sidan heile dagane blir tilbragt på sofaen:hungover:
Samme her! Ned ca 1 kg. 7+4 i dag. Vekten går nok opp når kvalmen gir seg, tenker jeg:) god bedring!

Har gått opp 1-2 kg og er i uke 9+1, orker ikke gå med noe som strammer på magen, så går i kjoler og bukser med strikk i livet :hilarious:

2 kg opp, er ett sted mellom 7+6/8+5

Har gått opp et par kilo her også. Og er skikkelig oppblåst, særlig på kveldstid.

Har gått ned 1 kg her også, men føler meg likevel så oppblåst at det føles på buksene som jeg har gått opp 5!:sour:
Edit: 7+4 i dag

Last edited:
Har ikke gått opp noe enda, men blitt slappere pga oppblåst og lite trening de siste ukene. Håper jeg klarer å unngå ekstra kilo pga mye spising, for å bevare helsa best mulig. Spent på hvordan kroppen ender opp til slutt!

3 kg opp her allerede, og jeg er ca 7+1 i dag. Dette til tross for kvalme. Følger med andre ord samme trend som tidligere svangerskap, hvor jeg raste opp de første månedene, men endte totalt på 10 kg og 12 kg vektøkning.

Har gått ned 1 kg, er 8+3 i dag. Er nok pga kvalmen at sjokoladen i skapet for stå i fred :hilarious:

Har ikke vekt hjemme - men føler ikke at kroppen min har forandret seg noe særlig.
De to forrige svangerskapene gikk jeg opp rundt 3 kg. første trimester, gjør sikkert det denne gangen også.

Back
Topp