Vektøkning

Lille_My_

Flørter med forumet
Nå er jeg 17 fullgåtte uker med tvillingene, men har fortsatt ikke gått noe opp i vekt. Det vil si, jeg veier det samme nå som jeg gjorde da jeg ble gravid. Gikk ned et par kilo kilo da jeg hadde hyperemesis, men da var jeg undervektig i følge bmi-kalkulator.

I følge en vektestimeringskalkulator jeg fant på nett burde jeg ha gått opp mellom 3,5 og 6,2 kg nå.

Magen min har blitt stor de siste ukene, så babyene legger i alle fall på seg. Desto rarere er det at jeg ikke har en større vektøkning. Skal jeg gå opp rundt 20 kg totalt i svangerskapet så må jo kiloene bare rase på fremover.

Noen som har erfaringer eller tanker å dele?

Har heller ikke gått opp noe i vekt :happy:

Gikk ned 5kg umiddelbart etter positiv test, ikke gått noe opp igjen. Ikke fått babykul heller, men merker at magen blir fastere/hardere nå. Venter bare en, virker som om hun vokser og har det bra. Er litt overvektig fra før, så jm og lege sier det ikke gjør noe om jeg ikke begynner å legge på meg før om noen uker til (slutten av 2.trimester). Har en ekstra kontroll hos fastlegen 17.aug. OUL 11.aug, jm 15.sept og sykehuslege 17.sept (aner ikke hvorfor jeg ble innkalt dit).

Tenker jeg ikke ville stresset med det,- enda, så lenge du ikke går ned i vekt og føler du spiser nok og variert. :happy: kiloene kommer nok tidsnok på.
Men ville nevnt ved neste kontroll, eller da veier du deg jo uansett så da sier de nok noe på det om det er noe du bør tenke på. :)

Nå er jeg 17 fullgåtte uker med tvillingene, men har fortsatt ikke gått noe opp i vekt. Det vil si, jeg veier det samme nå som jeg gjorde da jeg ble gravid. Gikk ned et par kilo kilo da jeg hadde hyperemesis, men da var jeg undervektig i følge bmi-kalkulator.

I følge en vektestimeringskalkulator jeg fant på nett burde jeg ha gått opp mellom 3,5 og 6,2 kg nå.

Magen min har blitt stor de siste ukene, så babyene legger i alle fall på seg. Desto rarere er det at jeg ikke har en større vektøkning. Skal jeg gå opp rundt 20 kg totalt i svangerskapet så må jo kiloene bare rase på fremover.

Noen som har erfaringer eller tanker å dele?

Jeg har gått ned 5kg siden jeg ble gravid (også tvillinger), og har fremdeles ikke begynt å gå opp igjen. Er 13+2 idag. Regner med det snur snart, men vil ikke tro at jeg veier mer enn startvekten når jeg er 17 uker. Var hos jordmor forrige uke, og hun sa det ikke var noe problem, så lenge jeg får i meg næring. Jeg hadde normal BMI når jeg ble gravid, og har det fremdeles. Tenker også at du bør ta det opp på neste kontroll sånn at de kan vurdere i ditt tilfelle :)

Jeg har gått ned i vekt i første trimester i alle 3 svangerskap, kiloene har først begynt å komme i midten av andre trimester.

Back
Topp