Vektøkning

4-kløver

Andre møte med forumet
Jeg er 7+1 og har gått opp 3 kg, syns det er litt mye jeg Skjønner liksom ikke helt hvorfor... er det vann tro? Hvor mye har dere gått opp?
 
7+1 gått opp 4kg. Synes også det er mye men håper det jevner seg ut etterhvert [emoji4]
 
Er nok ulike ting som spiller inn. I de to første svangerskapene var jeg ca 10 kilo lettere da jeg ble gravid enn hva jeg var nå. Jeg la da på meg mye mer de første ukene enn hva jeg har gjort nå.
 
Sniker fra oktober :)
Jeg la på meg 7 kilo (!) frem til uke 12, men etter det har vektoppgangen roet seg. Er 38 fullgåtte i morgen og har lagt på meg 12-13 kilo til sammen. Spiste kanskje litt for mye i første trimester, men har ikke akkurat vært restriktiv i resten av svangerskapet :p
 
Jeg har ikke begynt å legge på meg enda, faktisk glemt litt bort at jeg skal det en gang til....([emoji31]) MEN vi går opp det vi går opp! Noe kan vi styre selv med å være fornuftige i mat- og drikkeveien, men altså, det går av! 2 mnd etter forrige fødsel var jeg 2 kg lettere enn startvekten.... ikke stress med det mens dere ruger, kroppene våre styrer seg selv! Spis fornuftig, beveg deg det du kan og nyt hva kroppene våre kan [emoji16]
 
Jeg veier meg aldri omtrent, så var spent da jeg veide meg hos jordmor da jeg var 4+4. Og kjenner jeg er spent på neste gangene jeg skal veie meg, for da er det ikke samme vekt :hilarious: (fastlegen), men det justerer seg vel når jeg skal til jordmor igjen:hilarious:
 
Sist gang gikk jeg opp 8 kg frem til uke 12, og 7 kg fra uke 12 til 42

Denne gangen har jeg gått opp 1 kg til nå, 5+0
 
Har HELDIGVIS ikke gått opp endra :gen053.. har ganske mye ekstra så målet er absolutt å gå opp minst mulig!!
 
Jeg tør ikke sjekke en gang. Eneste som hjelper på kvalmen er å spise ofte, og det er ikke akkurat gulrøtter det går i :p
 
Følger litt med på grunn av for høy startvekt. Men tror jeg skal investere i en slik gammel fin vekt for den digitale jeg har kan vise en kilo i forskjell fra dag til dag.. Og det stemmer jo ikke.. såkalt i alt tror jeg jeg har gått opp ca 1.2kg. Give or take a few.
 
6+5 går opp og ned. Jeg er nå 2 kg under enn det jeg var når jeg ble gravid. Sikkert pga kvalme og ikke så mye småspising på «drit» som før. :)
 
Jeg har faktisk ikke veid meg på evigheter. Burde kanskje det for å ha en pekepinn på hvor mye jeg går opp :p De andre svangerskapene gikk jeg opp rundt 13-14kg.
 
6+4 og ikke gått opp noe enda,men veit det kommer for allerede så er jeg sulten støtt men første så hadde jeg ikke så mye matlyst i starten og la ikke særlig på meg før midt i andre trimester,spent på hvordan det blir nå.
 
Har ikke veid meg etter jeg ble gravid, og kanskje ikke en mnd. før jeg ble gravid. Er overvektig, så ikke så stas :yuck:
 
Følger litt med på grunn av for høy startvekt. Men tror jeg skal investere i en slik gammel fin vekt for den digitale jeg har kan vise en kilo i forskjell fra dag til dag.. Og det stemmer jo ikke.. såkalt i alt tror jeg jeg har gått opp ca 1.2kg. Give or take a few.

At vekta svinger med 1 kg fra dag til dag er helt normalt, uansett type vekt. :)
 
6+1, og jeg har gått ned 1,5 kg. Men er nok bare fordi jeg prøver å slutte å spise så mye dritt i ukedagene. :p
 
Back
Topp