Vektøkning

Laetuskattis

Flørter med forumet
Jeg er 7+5 og har allerede gått opp 4,5 kg.
Er det normalt, eller bør jeg gjøre noen endringer? :\
Mener selv at kostholdet mitt er sunt for det meste. Det kan hende jeg har spist litt større posjoner enn vanlig da. :P

Mener selv at kostholdet mitt er sunt for det meste. Det kan hende jeg har spist litt større posjoner enn vanlig da. :P
Kommer an på så mye, så det er umulig å svare på. Men ta det opp med legen!:) Man skal ikke slanke seg i svangerskap, så om du spiser sunt og er aktiv ville jeg ikke gjort noe på egenhånd før jeg hadde snakket m legen.

Veldig individuelt. Noen legger på seg mye i starten, andre mest på slutten. Jeg la på meg 8 kg iløpet av de første 12 ukene sist gang, så 10 kg til før det stoppet helt opp på slutten.

Så lenge du spiser sundt så er det bra, men om du er bekymret så snakk med legen eller jm :)

Gikk opp to kilo de første ukene, men nå har jeg gått ned tre kilo.
På vei oppover igjen trooor jeg. Nå veier jeg 300g mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Kvalmen og oppkast som er grunnen til at jeg ikke har gått opp noe særlig enda.

Jeg har ikke gått opp noe ennå. Forrige svangerskap gikk jeg først ned 2-3 kilo, så opp 10 kilo til sammen :)

Jeg har foreløpig gått ned et par kilo, pga kvalmen Men gikk opp rundt 20 kilo med begge gutta mine, så er forberedt på vektøkning sånn etterhvert

Jeg fikk omsider veid meg i dag! Badevekta mi slokna samme dag som jeg fant ut at jeg er gravid, og nå har jeg endelig husket på å kjøpe batteri. Frykta det verste da jeg gikk på vekta, men jeg har visst gått ned 2 kg! Ikke opp, sånn som jeg egentlig var veldig sikker på :)
Er nok kvalmen som har gjort sitt, selv om jeg spiser flere måltider enn før :smiley-angelic006

Forrige sv.skap gikk jeg ned 4 kg fram til uke 15. Da gikk jeg sakte oppover igjen og la på meg tilsammen 6 kg :)

Jeg Har ikke vekt men kjenner at jeg har lagt på meg noen kilo. Spiser sunt, men her enn før for å stille kvalmen.

Her står vekta på sted og hvil enda (8+3). Sist gikk jeg ned 5 kg første 10 ukene, før jeg gikk opp 14 kg :) Er nok veldig store individuelle forskjeller. Det viktigste er å spise sunt og nok og holde seg i fysisk aktivitet, så ordner kroppen resten :)

Jeg har ikke gått opp. Av tidligere erfaring vil jeg anbefale et strengt regime ift mat :) hilsen 20kgstørreennførførstesv

Stått på stede hvil til nå (9+3)

Har gått ned 3,5kg, men det er nok fordi jeg ikke får i meg særlig med næring pga kvalmen. Var visst ikke så dumt å ha litt å gå på likevel :-)

Ha

Tror nok ikke dette er noe fare. Vekten justerer seg i løpet av svangerskapet. Har selv gått opp 3-4kg på 11 uker, noe jeg ikke bekymrer meg over

Du kan jo evnt prøve med mindre porsjoner, så vekten ikke går så fort opp, men selv hadde jeg ikke ville stresset med det, da vekten mest sannsynlig kommer til å stabilisere seg\gå saktere opp etterhvert :)

Er vel like normalt å gå litt opp som litt ned. Har selv gått litt ned, men antar det ikke er så lenge til de er på igjen;) er 8+2 nå:)

Jeg har nå lagt på meg igjen de kg jeg mistet i starten:p er 12+3 nå, så nå starter vel vektoppgangen for alvor her:D skal prøve alt jeg kan å bevege meg så mye jeg kan, og spise Sunt

Ikke gått opp noe enda, men har alle nesten alle kiloene fra sist graviditet for 11 Mnd siden så håper jeg ikke ligger på meg så mye, avsmak på brus og godteri heldigvis (enda) iallefall

Gått opp ca 1 kg. Et 8+2

Back
Topp