Vektøkning ..

Veronah

Flørter med forumet
Har etter jeg fant ut jeg var gravid kun drukket vann /melk foruten 2-3 små colaer, spist variert, mest mulig sunt og jevnt utover dagen, beveger meg så mye jeg kan..

Likevel er jeg nå like stor (oppblåst ) I magen som når jeg fødte sist gang , samt lagt på meg 6 kg :eek:

Blir passe frustrert av dette her, noen som har opplevd det samme ??
Er vel 6+5 I dag tror jeg
 
Kanskje du har en del vann i kroppen? Er du hoven i fingrene f.eks? Hvis det er lenge siden du har vært på do kan det også være en triggende faktor. Jeg er førstegangsfødende og har ikke mange råd å komme med dessverre :( Skjønner at det kan være frustrerende. Det kan kanskje hjelpe å spise mindre karbohydrater om du ikke allerede gjør det? Karbohydrater holder på væske og kan gjøre alt enda verre. Håper det bedrer seg for deg veldig snart ❤
 
Her er det ganske likt som deg. 6+3 i dag og opp 5 kg selv om jeg vet at jeg ikke spiser mer en før jeg ble gravid. Oppblåst ut av en annen verden. Holder på å bli sprø.
Prøver å ha ett avslappet forhold til dette med vekt, men det er sannelig ikke lett med det tempoet den har økt til nå.:confused:
 
Hm, som de andre sier her så kan du ha fått mye vann i kroppen, og det er kanskje ikke så heldig med tanke på svangerskapsforgiftning. Mener ikke å skremme, og er ikke sikkert at det oppstår så tidlig. Bare noe jeg tenker på. Kanskje du skal ta en tur til legen?
 
Jeg la på meg 10 kg de første 12 ukene sist. Småspiste hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Noen legger lettere på seg enn andre også.

Har ingen gode råd dessverre! Denne gangen har jeg gått ned en kg så langt, aner ikke hva jeg har gjort annerledes.

Mest sannsynlig flater det ut etterhvert, det viktigste er et sunt kosthold som du har! :)
 
Tror også det kan være mye vann. Har ikke lagt på meg noe særlig ennå, men magen står rett ut...
 
Huff, skal til legen I morgen så får ta det opp da!
Ihvertfall ikke noe kjekt når vekten går oppover og jeg faktisk spiser bedre og sunnere nå enn før jeg ble gravid
 
Jeg har også lagt på meg.. Vet ikke hvor mye, for jeg tør ikke veie meg :( Men samboeren sier jeg har lagt på meg, og jeg ser det selv.. :/
Kan ha litt å gjøre med at jeg slutta å røyke når jeg fikk positiv test (har ikke tatt en eneste røyk siden), og det er jo kjent sak at man kan legge på seg når man slutter.
Ser også kjempe sliten ut og har fått masse kviser, så hurra!
Så hvis det er jente i magen så stemmer det for meg at jenter stjeler mors skjønnhet :p haha!
 
Har også sluttet å røyke, men var jo stordrikker av cola og høyt forbruk av junkfood før jeg ble gravid..

Har dilla på flaskevann , frukt og rundstykke med ost og skinke nå kan ikke se for meg at det er det jeg legger på meg av for spiser jo I tillegg mindre, oftere..

Rare greier altså ;p
 
Back
Topp