Vektøkning?

Friduz

Blir kjent med forumet
Er bikket 15 uker og ikke noe tegn til å legge på meg. Men så har jeg et problem med å spise. Er sulten men etter å ha spist noen tugger er jeg pluttselig stappmett å sånn pågår det hele tiden

Fare ut å spise er ikke noe vits, posjonene er for store og det ender opp med at restene blir kastet.

Noen andre som har det sånn? Trodde det kom når magen ble større, og jeg har ikke noe anntydning til mage en gang! Sukk

Eg er kvalmen og spyr mesteparten av dagen, så eg har bare gått ned. Men babyen inni magen stor trives =) babyen tar alt næringen den skal ha også er de du som ikke får det du skal ha viss du ikke får nok i deg.

Har du det slik med alt mat?  Har du prøvdt å ha litt mer måltider på dagen? om du kanskje får i deg mer utover dagen da?

Sisst svangerskap eg hadde gikk vekta mi opp og ned hele tiden, også matvanene =)

Det gjelder all mat, tilogmed salat!!. Ganske så frusterende. Føler at det går utover jobben og, fordi jeg konstant på ete noe. Jobber i KIWI og føler at jeg er litt masete pga at jeg hele tide må spise. Ikke bestandig det er tid til å spise pga mye folk osv. Sukk

Håper virkelig at det går over, vil liksom ikke ta av vekta jeg bør legge på meg!

sist, så tror jeg ikke jeg gikk opp før jeg var 7 mnd på vei.. (gikk endel ned først)
men nå så tror jeg kanskje jeg veier omtrent det samme (er 17 uker idag, skal til legen etterpå). har fått spist litt mer de siste dagene, så jeg håper kanskje jeg har fått til en kilo ;)

Er helt normalt å ikke gå så mye opp i starten, babyen veier jo bare noen få hundre gram nå og livmora + alt annet veier ikke så mye heller. Du skal nok se at du legger fort på deg når babyen vokser i full fart :)

Jeg blir også veldig fort mett, og veldig fort sulten igjen. Så jeg har litt nøtter i veska når jeg er ute så jeg alltid har noe tilgjengelig med engang. Hvis ikke kommer kvalmen :/

Til nå har jeg gått ned 4 kg, men har mye å ta av på kroppen, så ingen fare her. Hvis det bekymrer deg ville jeg tatt en tlf til legen så han kan berolige deg :)

huff, nå blir det mye syting fra denne kanten. Ja så var det legen ja, er jo så heldig å ha en lege som ikke virke som å bry seg særlig med gravide. De gangene jeg har vært bekymret å har ringa legen har jeg knapt nok vært inne i 5 min, ikke noe han kunne gjøre. Nei huff, holder meg til jordmora jeg

Har heldigvis ganske mye å ta av her også, men alikavel så sitter det i tanken at enn viss lillingen ikke får nok næring. Rart hvor mye tankene vandrer når man er gravid!

Jeg forstår frustrasjonen din. Jeg sliter med det samme.. Jeg er i tillegg gravid med tvillinger, men vekta har ikke rikket seg.. Gravidmagen er på plass(og det i STOOR grad), og puppene har blitt større.. Allikevel har jeg ikke gått opp noe, jeg er bekymret fordi jeg er slank fra før av, og skjønner ikke hvordan jeg ikke kan ha lagt på meg noe.. Men som de fleste sier her inne, det er ingen grunn til bekymring, og det er det nok ikke heller :) Vi får smøre oss med tålmodighet, kiloene må jo komme etter hvert :) 

Veide meg hos legen idag, og hadde gått ned 0,3 kg bare, så det er jeg fornøyd med. Er normalvektig, så jeg har ikke så mange kilo å rase ned før det tærer på kroppen.

Var +1 kg fra startvekten på jordmorkontroll da jeg var 17 uker på vei. Satser på at jeg slepper ligge på meg voldsomt mye dette svangerskapet. Har litt å ta av så trenger det ikke...:-P

jeg har gått opp ca 1 kg :)

Back
Topp