Vektøkning!!

milla1986

Elsker forumet
Er jeg egoistisk om jeg sier at jeg er livredd for vektøkning? Har tenkt at 10-15 kg får holde... Hører om venner og bekjente som har gått opp over 30 kg[:(] 
Hva tenker dere om dette? Like redde som meg, eller tar dere det liksom som en del av graviditeten[:D] Vet jo at vektøkning vil skje uansett men........
Dere som har gått gravide før, la dere på dere mye?[8|]

Jeg la på meg 20 kg.. Har ganske mye fra før av, så det var mer enn nok.. En i familien la på seg 30kg.
jeg spiste nok mer enn "helt normalt", var ikke å flink, men denne gangen har jeg bestemt meg for å være flink.

Er småbekymret for vektøkning selv, da jeg er ganske stor fra før av,og jeg kommer til å veie mer enn jeg noen gang har gjort.. skremmer meg litt.
Men om du er bekymret for at det skal synes så veldig, syns jeg ikke du skal være det, det syntes ikke så fryktelig godt på meg med førstemann, og 20 kg er jo ganske mye ;) Men så hadde jeg en svær unge pga svangerskapsdiabetes og da ;)

Legge på oss kommer vi til å gjøre alle sammen uansett[:D] Jeg også er litt små lubben ifra før, og jeg er livredd for å legge på meg 25 kg å komme på over 100tallet..... Men som du sier, så håper jeg det ikke synes så godt [:D] Har selv sett gravide som har lagt på seg 20 kg, og det har faktisk ikke syntes veldig. Gikk du fort ned igjen kg? Evt. hvor fort? [8|]

Jeg la på meg 30 kg med lillegutt!![:'(][:'(][:'(] Sykt mye![:@] 
Men 10 kg forsvant da jeg lå på barsel og de neste 10 kg forsvant etter et par mnd mens jeg ammet...
De siste 10 kg sitter godt på ennå, så dette svangerskapet skal jeg tenke nøøøye gjennom hva jeg stapper i munnen!![:D]

Kjenner jeg gruer meg veldig til denne vektøkningen. Ikke noe jeg vil, da jeg har hatt en del problemer med vekt tidligere. Men alt for den lille spiren! :) Men 6 uker etter fødselen så er det bare å ta på seg treningstøyet og få dem av.[&:]

hehe me gutten min så la jeg på meg 12 kilo.. men så tok jeg ikke så alt for mye av av dette før jeg ble gravid igjen og da la eg på meg 25 kilo med neste og.. og siden forbrenningen min forandret seg så mye så sitte det mye extra her ennå.. så jeg er liv redd for å legge på meg for tiden..[:@][:'(]

ORIGINAL: milla1986

Legge på oss kommer vi til å gjøre alle sammen uansett[:D] Jeg også er litt små lubben ifra før, og jeg er livredd for å legge på meg 25 kg å komme på over 100tallet..... Men som du sier, så håper jeg det ikke synes så godt [:D] Har selv sett gravide som har lagt på seg 20 kg, og det har faktisk ikke syntes veldig. Gikk du fort ned igjen kg? Evt. hvor fort? [8|]

Er det meg du spør? ;)

Jeg la som sagt på meg 20 kg ganske eksakt. Fikk vesla 19.april, og 7.juli var jeg gått ned 22 kg, og det uten trening og noe som helst ;) Hadde ikke så mye vann, men en unge på over 5 kg, hehe ;)

Jeg håper jeg som sagt ikke går opp mer enn 15 kg, he he.. men dette er vel kanskje ikke noe man kan styre heller...Er vel sikkert vanskelig å holde seg unna matsuget, om det først inntreffer[:D]

Jeg gikk opp over 30 kg med lillegutt[:'(]Vet ikke helt hvor mye veide meg ikke de siste ukene før lillegutt kom til verden...
Jeg tok av en del men en del kom på igjen,så har enda en 15-20kg igjen fra lillegutt.
Så denne gangen skal jeg passe på og ikke kose meg hele tiden sånn som jeg gjorde med lillegutt.
Hadde akkurat slanket meg endel før jeg ble gravid med lillegutt og på slutten veide jeg det jeg gjorde når jeg var på mitt tyngste uten baby i magen så det var jo supert[:'(][:@]eller noe.....

Jeg la på meg 27 kg med jenta vår. Er veldig tynn i utgangspunktet, så trengte de kg til ammingen. Når hun var 5 mnd måtte jeg slutte å amme, for da veide jeg altfor lite igjen. Så jeg håper jeg legger godt på meg denne gangen også[:)]

Men vil prøve å spise sunnere og bedre enn jeg gjorde sist...Og prøve å bevege meg mer. Hadde kraftig bekkenløsning sist, så håper jeg kan slippe unna det![:)]

Back
Topp