Vektøkning under svangerskapet.

Latterfrosken

Forumet er livet
Hvor mye er det normalt å legge på seg? Nå er jeg 27 uker (i morgen) og har vel lagt på meg ca 13-14 kg kanskje mer siden første kontroll (12 uker) er dette ekstremt mye? Syns ikke jeg spiser så mye usunt jeg, hvertfall ikke den siste uka...hehe. Kan jeg gjøre noe for å gå ned litt? Noen råd? Hva har dere andre lagt på dere? Maser mye her nå, men blir glad for svar. Klem

Jeg har hørt alt fra 12,5 til 20 kg er greit. Men det er så mye man hører. Men nå var jeg jo ikke spesielt stor før jeg ble gravid da. Hadde vel bare et par kg for mye. Men gikk opp 6 kg da jeg slutta på pilla![:o] Og det er jo ikke min feil. Gikk jo på grete roede kur...men la på meg allikevel.

Vet ikke hva som er normalt 12-16 kg kanskje. Jeg la på meg 4 kg og det er ganske lite.

Gjenomsnittet på vektøkning under hele svangerskapet er 13kg...
Men noen legger på seg rundt 5kg,og andre helt opp til 30 kg!!!
Så er jo veldig individuelt,og 13kg er rent gjennomsnitt.
Med første her la jeg på meg 12,5kg,og 16kg med nr 2- frem til nå denna gangen har jeg gått opp 4kg...

[:)]Bare en liten korreksjon.... Noen legger på seg mer en 30 kg.... Jeg gikk opp39.7kg i mitt første svangerskap...[:)] Blir spennende denne gangen.....

Hei hei! [:D]

Er ca 28 uke på vei.... har ikke lagt på meg mer enn rundt 5 kg på hele svangerskape.... samboern nesten bekymra for at jeg vokser så lite... men legen kaller de "et perfekt svangerskap".. skjønner meg ikke helt på de! Så lenge babyen å mamma`n har de bra, så spiller de vell ingen rolle om hvor mye en legger på seg? En skal kose seg å nyte tiden man går gravid synes jeg!! [:D][:D][:D]

Jeg har da gått i helt motsatt retning, jeg har gått NED! men jeg er ikke såå langt på vei, så det kan vel hende det kommer på igjen... hehe, bare det ikke kommer med renter [;)] Har gått ned 6 kg den siste mnd, og ned 10 kg totalt....men magen vokser da [;)]

Jeg hadde gått opp ca 15 kg til uke 19, og så med grøss og gru på hvordan dette skulle ende. Nå er jeg i uke 37 og har snart gått opp 20 kg. Vekta har heldigvis stabilisert seg [:D]

Back
Topp