Vektøkning i tredje trimester !

Ønskemamma2022

Glad i forumet
Jeg har lagt på meg 2(!!!) kg på to uker :nailbiting: å det som gikk strålende fint frem til uke 33 ish - så har det bare eskalert :bored:

Veier nå 84,5 ca og ønsker virkelig ikke å bikke 85:nailbiting:

Noen tips og råd for å holde vekta nå frem til fødsel ?!

Spiser relativt normal kost, ikke mye pasta eller poteter...... har hatt ekstrem craving på salt da, så redd det er mye vann. Sjokolade og søtsaker er det å veeeldig lite av, litt sjokomelk inni mellom men ikke i extreme mengder ....:bored: (Helgkos)
Hat gått opp en str i sko og får ikke på meg ringene lengre:bag:

Noen i samme situasjon !?

Har også gått opp et par kg til på bare et par uker. Ser ikke poenget i å stresse med det? :) avhengig av hvor høy du er så er ikke 85 kg så ille, vi er jo gravide, og går jo ned igjen etterpå.

Spiser du mye salt så drikk godt med vann, så blir det mindre vann i kroppen din :-)
Har også litt mer graving enn vanlig nå på slutten, og velger heller å kose meg litt ekstra, men med måte selvfølgelig, enn å stresse..

Æ går opp å ned 1-3 kg fra dag te dag æ. Regne m det e vann i tillegg om forstoppelsa løsne el ikke. Lega’n fins ikke bekymra å mene det e hovedsaklig vann fordi kroppen no har det tøft å tungt å det kjæm fort av etter fødsel’n

Har også gått opp et par kg til på bare et par uker. Ser ikke poenget i å stresse med det? :) avhengig av hvor høy du er så er ikke 85 kg så ille, vi er jo gravide, og går jo ned igjen etterpå.

Spiser du mye salt så drikk godt med vann, så blir det mindre vann i kroppen din :)
Har også litt mer graving enn vanlig nå på slutten, og velger heller å kose meg litt ekstra, men med måte selvfølgelig, enn å stresse..
Et 173 høy :oops: kanskje ikke så galt egentlig, men har en historie bak meg med vekta mi:shifty: så jeg kjenner nok ekstra på det enn alle andre tror jeg, slitt i mange år for å komme ned tip vekten je hadde like før jeg ble gravid, 80 kg til 65 kg. Gikk opp litt før graviditet og var på 68/69 da jeg ble gravid. Så litt leit å se alle kg komme på igjen bare, selv om de sier 13 av dem er graviditeten i seg selv da selvf :)

Føler bare for å holde meg på 84 nå (85 eller under hvertfall) frem til fødsel :rolleyes:

Ja vann må jeg bli flinkere til å drikke :wacky:
4 uker igjen så må vell bare holde ut:p
Satser på det roer seg litt nå, mini legger jo også på seg en del nå så - han er jo det viktigeste oppi alt dette !! Så vil ikke slanke meg heller !!:wideyed:

Jeg har lagt på meg 2(!!!) kg på to uker :nailbiting: å det som gikk strålende fint frem til uke 33 ish - så har det bare eskalert :bored:

Veier nå 84,5 ca og ønsker virkelig ikke å bikke 85:nailbiting:

Noen tips og råd for å holde vekta nå frem til fødsel ?!

Spiser relativt normal kost, ikke mye pasta eller poteter...... har hatt ekstrem craving på salt da, så redd det er mye vann. Sjokolade og søtsaker er det å veeeldig lite av, litt sjokomelk inni mellom men ikke i extreme mengder ....:bored: (Helgkos)
Hat gått opp en str i sko og får ikke på meg ringene lengre:bag:

Noen i samme situasjon !?

Dette er ikke tiden for slanking. Nyt siste tiden, og ta vare på deg selv. Trening og mindre mat kan du tenke på etter fødsel. Da har du et år med permisjon hvor du kan bli verdens sunneste.

Jeg er 169 og 63 kg til vanlig, men på begge fødslene har jeg vært 89 kg. De første 15 kg renner av deg første uken.

Er 39 uker nå, og veier 87 kg, så regner med den lille kommer snart :)

Skjønner ikke poenget med å stresse med vekten nå - andre ting som er langt viktigere [emoji6] Er nokså vanlig å gå opp en del på slutten, både fordi babyen vokser fort og mye og man får mer vann i kroppen.
Så ikke stress - men nyt siste del av graviditeten [emoji6]

Et 173 høy :oops: kanskje ikke så galt egentlig, men har en historie bak meg med vekta mi:shifty: så jeg kjenner nok ekstra på det enn alle andre tror jeg, slitt i mange år for å komme ned tip vekten je hadde like før jeg ble gravid, 80 kg til 65 kg. Gikk opp litt før graviditet og var på 68/69 da jeg ble gravid. Så litt leit å se alle kg komme på igjen bare, selv om de sier 13 av dem er graviditeten i seg selv da selvf :)

Føler bare for å holde meg på 84 nå (85 eller under hvertfall) frem til fødsel :rolleyes:

Satser på det roer seg litt nå, mini legger jo også på seg en del nå så - han er jo det viktigeste oppi alt dette !! Så vil ikke slanke meg heller !!:wideyed:

Har omtrent akkurat samme vekthistorikk som deg! 172 cm høy. Var oppe i rett over 80 kg en stund, og gikk så ned til omtrent 63-64 kg på det laveste. Gikk opp til rundt 67 etter en sen MA og mye trist. Er nå ca. 82 kg og 37+3. Stresser ikke med det, vi har gått ned før og vet hvordan vi kan gjøre det igjen :)

Dette er ikke tiden for slanking. Nyt siste tiden, og ta vare på deg selv. Trening og mindre mat kan du tenke på etter fødsel. Da har du et år med permisjon hvor du kan bli verdens sunneste.

Jeg er 169 og 63 kg til vanlig, men på begge fødslene har jeg vært 89 kg. De første 15 kg renner av deg første uken.

Er 39 uker nå, og veier 87 kg, så regner med den lille kommer snart :)
Takk for kloke ord :) nei uff, slanking er absolutt ikke det man skal nå og langt i fra hva jeg hadde tenkt :eek: får slå meg til ro med dette her nå.....:oops: godt å høre i fra andre at det er slik også - #førstegangsfødene:oops::angelic:

Takk for kloke ord :) nei uff, slanking er absolutt ikke det man skal nå og langt i fra hva jeg hadde tenkt :eek: får slå meg til ro med dette her nå.....:oops: godt å høre i fra andre at det er slik også - #førstegangsfødene:oops::angelic:

Jeg koser meg ekstra nå på slutten, for hard jobbing blir det etterpå uansett.

Vi får motivere hverandre når vi er fit for trening etter fødselen :wav

Jeg har stått på stedet hvil en stund, raste jo opp i 2 trimester, mens 3 har vært snill med meg denne gangen. Har uansett bikket 100, men jeg er høy og hadde et utgangspunkt med litt ekstra.
Uansett, det er som det er :)
Om jeg ikke husker helt feil, så er det ca 13 kg morkake, fostervann, baby etc veier på slutten, så skulle bare manglet at man ikke går opp

Skjønner at det da er vanskelig for deg. Men prøv å bare slappe av allikevel. Babyen er jo føder viktigste nå og den har best av at du ikke stresser og har det bra med deg selv :-)
Har selv en trivselsvekt på litt under 70 kg og ca 170 cm. Det er klart det er forskjell på kroppsbygning da.. :)

Slapp av og kos deg :-)

Jeg er 170 og har gått fra 59kg ved unnfangelse til 78kg når det gjenstår 4 uker til termin.

Litt større vektoppgang nå enn ved forrige fødsel - merker selv det er litt «kjipt» å se på vekten som øker men den går jo opp og ned som en jojo avhengig av om det er forstoppelse eller ei. Én dag forstoppelse gir 1-2kg økning på vekten - så nå spiser jeg litt lakris hver dag og syntes det funker mot hard mage

Back
Topp