Vektøkning i svangerskapet

Jeg er høy og tynn og la på meg 6 kg de første 12 ukene sist og 20kg tilsammen. Alt rant av etter fødsel uten en time i gymmet. Synes ikke man skal henge seg sånn opp i det der med vekt og fly og bekymre seg for alt mulig. Kroppen ordner opp i dette selv! Prøv heller å nyte forandringene enn å stresse med dem og telle kg.

Jeg gikk opp 16 kg sist, og gikk ned over 20 kg etter fødsel. Veide 47 kg på det minste, så skulle gjerne hatt enda litt mer ekstra fra svangerskapet.

Jeg gikk opp 12 og gikk ned 15 bare på trilleturer forrige gang. Men var veldig opphengt i det og brukte mye tid og energi på å tenke på det.
Etter fødselen spiste jeg nesten ingenting, bare havregrøt og smoothie. Gikk jo raskt ned igjen, men fikk ikke fullammet lille pga hadde ikke næring i melken. Så hun la ikke på seg på melken min.

Denne gangen bryr jeg meg ikke så mye om det. Får gå så det går :) Har jo nok av tid til å ta det av igjen etterpå :)

Jeg er kjærringa mot strømmen... har noen kg å ta av da.. men jeg gikk opp 3 kg i forrige svangerskap.. og har aldri vært så tynn som etter jeg fødte... men litt etter litt snek kiloene seg på igjen..!

Jeg la på meg 30+ med første, alt var vekke 7-8 mnd etter fødsel, med nr la jeg på meg 20 kg, fikk lavt stoffskifte etter fødsel og gikk opp i vekt :( nå er jeg kommet ned igjen i vekta jeg hadde rett etter forrige fødsel, så satser på jeg ikke går opp mer enn 10 kg denne gangen :) (jeg må passe vekta pga stoffskiftet og faren for å utvikle diabetes).

Jeg gikk opp 26kg med S, utgangspunktet var overvektig fra før av.. Det skal sies at de tre første dagene etter fødsel var 19kg borte igjen..
Denne gangen kommer jeg til å ha enda mer fokus på sunn mat, fordi jeg fortsatt er overvektig.. :p jeg har mer enn nok å ta av, så om jeg både går opp og ned i vekt samtidig så er jeg fornøyd jeg :)

La på meg nesten 20 kg med førstemann, men er for tynn så var igrunn bare fornøyd med de ekstra kiloene. De raste av kort tid etter fødselen- hadde ikke matlyst + amminga tærte på. Men så snart jeg slutta amme kom 7-8 kg tilbake:) gjorde ingenting for å få de bort og ønsket de heller velkommen:)
Er mer opptatt av kostholdet i svangerskap, men ikke pga hva jeg skal legge på meg eller ikke, helst pga jeg kanskje ikke lever sunt nok til vanlig. Men nå er hvertfall tiden til å prøve spise sunnere:)

Back
Topp