Vektøkning gjør meg deppa

Nita73

Andre møte med forumet
Hei igjen[:)] Jeg sliter litt med meg selv for tiden. Har vært hos legen i dag og funnet ut at jeg må ha lagt på meg masse allerede[:(] Sikkert 5-7 kg. Begynte med mammaklær for et par uker siden. Sist jeg var gravid la jeg på meg 28 kg og det var plagsomt. Har gått ned og vært meg selv i årene etter det, men jeg var veldig kraftig i to år. Gikk ikke ned før jeg sluttet å amme. Jeg er ikke høyere enn 1,60, så kg synes godt, særlig 71 kg. Ikke spiser jeg unødvendig mye eller usunt heller. Bare eser ut rett og slett.... Jeg fortviler og liker ikke meg selv nå. Er lei meg for at det blir slik. Blir deppa og klarer ikke å kose meg med graviditeten min. Noen om har gode råd til meg??

Jeg er selv 1,60 høy og veier nå ca95 kilo.. for meg er målet å holde meg under 100kg og lege og jordmor mener det er et sunnt og relativt realistisk mål for meg.

Forstår at det kan være deprimerende å se kiloene rase på, men du kan trøste deg med at det er folk som er mye større enn deg som har klart å ta av mange kilo og bli "normalt" sunne og passelig slanke etterpå[:)]

Visst er det en jobb, men nå som den lille babyen inni deg vokser og trenger næring så skal du ikke tenke på kiloene, du skal prøve å bare tenke på å spise sunnest mulig slik at ungen blir sunn og frisk og så får de komme de kiloene som må komme for at kroppen din skal klare å bære fram ungen.

Grunnen til at JEG ikke trenger å legge så mye på meg er jo at jeg har STORE "fettreserver"..[8D]

Men ta gjerne en prat med lege eller jordmor på neste kontroll og fortell om dine bekymringer.
Dette er jobben deres, og de kan hjelpe deg med å gi gode råd.[:)]

Back
Topp