Vektøkning, allerede?!

Gullfu3

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Hei. Jeg er i dag 6+1 og gikk på vekten. Er klar over at den varierer, men er det vanlig å ha lagt på seg allerede? Jeg «må» småspise hele tiden føler jeg, så skjønner jo at det kan gå ann. Men hvor mye er vanlig å legge på seg 1. trimester?

Hei. Jeg er i dag 6+1 og gikk på vekten. Er klar over at den varierer, men er det vanlig å ha lagt på seg allerede? Jeg «må» småspise hele tiden føler jeg, så skjønner jo at det kan gå ann. Men hvor mye er vanlig å legge på seg 1. trimester?
Jeg vet at det finns anbefalinger om hvor mye man legge på seg osv... men jeg tenker at dersom man spiser sunt så skal man få lov å spise seg mett. Fødsel og amming krever utrolig mye av kroppen.

Siste gang gikk jeg opp ca 18kg, mistet 10kg bare under fødselen, og 10kg første måneden med fullamming... så jeg er glad for at jeg hadde "reserver" i kroppen!! :)

Eg gikk opp tidlig sist, forstoppet, småspising, etc., selvom jeg var aktiv.
Så roet det seg før det skjøt fart igjen på slutten:) Gikk opp 18-20 og var vel nede i startvekt igjen etter fem måneder eller noe:)

Jeg gikk opp 6-7 kg bare i første trimester sist, eneste som holdt kvalmen borte var å spise, og jeg ble sykmeldt og liggende hjemme :wtf:

Sniker. Jeg vet ikke hva jeg veide i 6+, men da jeg var hos jordmor i uke 7, var jeg cirka der jeg mente jeg "skulle være" basert på klær etc. Men jeg følte jeg tidlig begynte å legge meg ut, særlig på sidene og ryggen. Tror ikke du skal stresse så mye med dette. Jeg var utrolig sulten i starten og spiste hele tiden.

Jeg la på meg 3 kilo, var så sulten, mitt tips i etterpåklokskap er å spise druer og popcorn om du skal spise utenom faste måltider. Og ikke spise noe serlig mer enn før. Du trenger bare et eple mer om dagen nå. Jeg la på meg syyykt mye sist :banghead: tross oppkast og aktiv arbeid

Har gått opp 25kg i begge mine svangerskap - vært nokså aktiv….og det har tatt omtrent et år å komme tilbake selv med fullamming og trening :) er i uke 8 nå og har lagt på meg 2kg alt, craver usunt :rolleyes: Håper Egentlig jeg klarer å holde vektoppgang noe lavere denne gangen!

Back
Topp