Vektøkning allerede?

Miami80

Andre møte med forumet
Jeg er nå i 11 uke og har vært så heldig at jeg ikke har vært særlig kvalm. Derimot har jeg hatt en voldsom appetitt...
Prøver å spise sunt, men ser at jeg nå har gått opp ca 2-3 kg.
Er det vanlig å begynne å legge på seg så tidlig....? Litt bekymret for hvordan dette skal utvikle seg videre... :/ Ligger vanligvis og vipper på 25-25,5 BMI.....

http://mammanett.no/gravid/vektkalkulator

Hvis du er usikker og syns det ubehagelig så kan du jo sjekke hva denne BMI kalkulatoren sier i hvertfall :) jeg syns det var greit å ha noe å forholde meg til, selvom dette selvølglig ikke er fakta!

Nå er min BMI på 19, og den sier at jeg ikke skal gå opp 2 kg før uke 15. Jeg har akkuratt bikka min første kilo og er i uke 12, så so far passer den for meg! :)

Takk, dette var jo et supert tips!
Får ellers satse på litt økt fysisk aktivitet så går det nok greit fremover. :)

Tror det kan gå litt i rykk og napp altså. Jeg gikk fort opp 3 kg i starten, fordi det å spise var det eneste som hjalp mot kvalmen, fikk ikke til å kaste opp, og null energi til å være i bevegelse etter jobb. Tror det er vanskelig å unngå å legge på seg med den komboen. Men nå har det blitt mye bedre, spiser som normalt igjen og er i mer i aktivitet igjen. Håper det fortsetter sånn i andre trimester.

Back
Topp