Vektøkning allerede... iallfall mageøkning

monochroma

Elsker forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
Er litt trist og stressa for tiden pga vektbekymringer. Jeg er nok litt overvektig fra før, men er aktiv og trener mye styrke. Er 8 uker på vei nå, og buksene begynner å bli trange, slalombuksa mi kom jeg ikke inn i engang. Er dessverre sulten HELE tida, og lurer på om dere har noen gode råd til å stagge sulten? Evt hvordan spiser dere? Mye lettprodukter?
 
Har ingen tips men har det sånn selv. Er sulten heeeele tiden. Og jeg spiser alt jeg kommer over samme om det er sunt eller ikke:eek:
 
Samme her, er sulten/har lyst på noe hele tiden. Jeg prøver å alltid ha med meg gulrøtter eller andre oppskjærte grønnsaker og/eller frukt. Hjelper ikke alltid det heller:wideyed:
 
Last edited:
Er litt trist og stressa for tiden pga vektbekymringer. Jeg er nok litt overvektig fra før, men er aktiv og trener mye styrke. Er 8 uker på vei nå, og buksene begynner å bli trange, slalombuksa mi kom jeg ikke inn i engang. Er dessverre sulten HELE tida, og lurer på om dere har noen gode råd til å stagge sulten? Evt hvordan spiser dere? Mye lettprodukter?

Føler det samme selv... trener ikke da jeg er såpass sliten etter jobb, men har en aktiv og stressende jobb. Så trening kommer dessverre i siste rekke... Er sulten hele tiden, men blir ofte kvalm når har spist. På jobb er det sjelden jeg rekker å spise alle måltider (har 1,5 t pause, men i det siste har det blitt maks 20min pause tilsammen), men føler allerede at buksene begynner å bli trange, selv om jeg gikk ned 6kg i desember. Har endel ekstra å ta av, så har satt pris på om ikke øker vekten så mye som i forrige svangerskap, selv om det var mye vann i kroppen den gangen.
 
Jeg har gått opp 4 kg alt jeg... De to første kom i løpet av jula, rett etter jeg fikk vite at jeg var gravid. Spiste sikkert litt ekstra da. Er også overvektig, så jeg burde virkelig passe på. Men å spise er det eneste som hjelper mot kvalmen, så synes det er vanskelig. Håper jeg kan holde det mer stabilt når kvalmen går over. Ikke noe godt å bekymre seg for sånt heller. Sist jeg var gravid var jeg slank, men gikk opp 20kg.
 
Har gått opp etpar kg. Nå hadde jeg nettopp gått ned 20 kg, og holdt vekten stabilt et halvt år - så vi får se hvordan det går denne gangen. Har lagt mye på meg i alle svangerskapene, men da har jeg overhodet ikke hatt et bevisst forhold til det. Vekten må er 40 kg lavere enn den har vært på det meste når jeg har vært gravid. Satser på at jeg holder meg mellom 10 og 15 kg denne gangen, og ikke kjører på med femogtyve...
 
Stresser no veldig med vekten jeg også merker jeg!
Har gått ned rett under 30 kg de siste 4 månedene og er så absolutt ikke klar for å legge de på meg igjen... Trente aktivt frem til kvalmen slo inn. Nå er jeg selve definisjonen av inaktiv..

prøver å ta sunne valg når jeg først er fysen. Igår hadde jeg så veldig fast food cravings men endte med å lage vårruller i air fryeren istedenfor å kjøpe noe. Det smakte like godt som friterte vårruller.

Prøver også å spise ting jeg blir skikkelig mett av så jeg ikke er fysen rett etterpå. Går mye i yoghurt med nøtter, bær og müsli, salater med byggryn istedenfor pasta, grønnsaker med magerkesamdip, kyllingvraps osv. Så prøver jeg å velge popcorn fremfor potetgull. Innerst inne vil jeg bare leve på dobbelt cheeseburger fra mcern..
 
Back
Topp