Vekstkontroller

Tresmåhjerter

Gift med forumet
Dere som skal/har hatt det. Hvor ofte har man det? Skal ha det fra uke 28 og frem mot fødsel. Så er litt nysgjerrig på hvor ofte man har det:)

Hadde fra uke 32 og frem til fødsel, mener jeg var i 32, 36 og 37+5. Husker ikke helt, for aner ikke om alt var vekstkontroll eller om noe var leiekontroll også. Hadde baby på +30% OG seteleie OG mistanke om diabetes OG svangerskapsforgiftning, så ble noen turer på sykehuset etterhvert :-p

Er ganske sikker på at det ble målt blodtrykk og krevd urinprøve på kontrollene mine på sykehuset etter OUL altså.. Det visste ikke jeg så måtte tisse på kommando første gangen :-p jeg ville tatt med for sikkerhetsskyld..jeg var egentlig veldig sløv forrige svangerskap.. Møtte opp på kontroll på sykehuset i uke 37+5 UTEN sykehusbag og ble innlagt :-p pling plong :-p

Hehe men det skal jeg klare å fikse:) du ble satt i gang sist? Her skal de diskutere igangsettelse fra 37 uker. Litt greit å tenke på at jeg slipper stor bebis denne gangen. Her stopper de på 4 kg og det hjelper på angsten fra sist. :)

Mer vanlig å få en ul i uke 32-34 nå, vekstkontroll. Hatt det med begge mine uten spesiell grunn. får spm på oul om man vil ha det (hvis ditt sykehus opererer med det da).

Jeg fikk litt ekstra oppfølging og vekstkontroller sist. Men det var fordi magen min sluttet å vokse. Da var det jordmor som sente meg. Var en gang i uken de tre siste ukene før hun kom :-)

Hvorfor har noen slike vekstkontroller? Får en beskjed om det på oul dersom man trenger det?

Det kan være sååå mangt :)
noen får det viss morkaka begynner å "dø ut" fortidlig. Hvis barna har vært veldig små eller veldig store i tidligere svangerskap. Viss en røyker eller snuser i svangerskapet.
Osv

Det kan være sååå mangt :)
noen får det viss morkaka begynner å "dø ut" fortidlig. Hvis barna har vært veldig små eller veldig store i tidligere svangerskap. Viss en røyker eller snuser i svangerskapet.
Osv

Hm det står snuser på mitt svangerskapsark, men hverken JM eller lege har nevnt noe om vekstkontroll..?

Hm ingenting her.. Sikkert anderledes om du røyker.. Vet ikke :-/ kan spørre på neste kontroll i april :)

Står på mitt ark at jeg røyker, men ikke noe ble sagt om vekstkontroller :)

Back
Topp