Vekstkontroll

Babysyk

Flørter med forumet
Noen som har blitt henvist?

Kjenner jeg er litt nervøs, selvom legen mente jeg ikke burde være det. Kurven min som har flatet ut, men alt annet er fint. Noen som vet hva jeg kan forvente?

Var på dette med første barn. De tar en ultralyd for å sjekke str på barnet, og funksjon til morkake (blodgjennomstrømning, fostervann). Alt var helt normalt, og hun var 4 kg da hun ble født:p SF-mål er jo et veldig dårlig mål på vekst, egentlig...

Lykke til!

Noen som har blitt henvist?

Kjenner jeg er litt nervøs, selvom legen mente jeg ikke burde være det. Kurven min som har flatet ut, men alt annet er fint. Noen som vet hva jeg kan forvente?
Ingen grunn til å være nervøs! De tar en ultralyd, måler og sjekker lår, mage, hjertet, hodet, fostervann og morkake. Og deretter bestemmer de om det blir flere kontroller eller ikke ettersom hva de finner❤️ Mine sf mål gikk fra 90 persentil til 97,5 persentil hos jordmor. Ble henvist og på ultralyd ble lille estimert til å være 2500g, og over gjennomsnittet men ikke mye på første kontroll. To uker etter på neste kontroll var det samme lege og hun målte lille til 2600g, og bare 100g opp i forskjell, så alle kurvene mine hadde flatet ut. Men hun virket ikke nervøs så lenge alt så bra ut og mini var aktiv. Ny kontroll 15.sept så blir spennende!

Går til vektkontroll pga mine medisiner/sykdom, 2 ganger nå er hun minus vekt.. skal igjen i uke 34, føler meg trygg og godt ivaretatt :Heartbigred tenker vi er heldig som blir fulgt opp og passet på

Back
Topp