Vekstkontroll

Trinity85

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Flere med marginalt navlesnorfeste?
Jeg skal på vekstkontroll til uken, for å sjekke at babyen får den næringen han skal ha. Magen er hvertfall vokst noe sykt, så tror nok han er blitt større! :hilarious:

En av mine har velamentøst feste (altså ikke direkte festet til morkaken). Stresset meg masse da det ble funnet (selektiv) vektsrestriksjon i uke 16. Var da rundt 5-percentilen tror jeg. Men har heldigvis kommet seg i det siste, og var mellom 10- og 25-percentilen i uke 24.

Men hvis magen din vokser høres det jo ut som alt er bra

Tror jeg har det samme, men jordmor virket ikke bekymret for det..var ikke helt på kanten liksom. Blir uansett fulgt opp med vekstkontroller jevnlig pga storesøster var litt liten sist. På forrige kontroll nå var han heldigvis 6% over, så jordmor virket fornøyd mtp størrelsen forrige gang. Håper det fortsetter sånn videre også!

En av mine har velamentøst feste (altså ikke direkte festet til morkaken). Stresset meg masse da det ble funnet (selektiv) vektsrestriksjon i uke 16. Var da rundt 5-percentilen tror jeg. Men har heldigvis kommet seg i det siste, og var mellom 10- og 25-percentilen i uke 24.

Men hvis magen din vokser høres det jo ut som alt er bra
Det er bra! Og godt man blir fulgt opp på dette. Man blir klart litt stresset over sånt. Ja, altså denne magen har vokst voldsomt. Kjenner babyen mye mer enn for en mnd siden også. Så regner med han vokser som han skal.

Tror jeg har det samme, men jordmor virket ikke bekymret for det..var ikke helt på kanten liksom. Blir uansett fulgt opp med vekstkontroller jevnlig pga storesøster var litt liten sist. På forrige kontroll nå var han heldigvis 6% over, så jordmor virket fornøyd mtp størrelsen forrige gang. Håper det fortsetter sånn videre også!
Min jordmor sa jeg ikke skulle bekymre meg over dette. Har ikke googlet noe mye om det, og nå skal jeg jo på kontroll denne uken. Så det går nok bra. Fint at du får god oppfølging! Det i seg selv er jo veldig betryggende.

Back
Topp