Vekstkontroll

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Flere som har målt vekst på UL? Tidligere lå min rett over snittet, men nå er han 10 % under.

Storebroren skulle være rett under snittet, men var jo 4260 gram når han kom ut [emoji23] men kan tyde på at denne karen blir litt mindre enn storebroren da.

Vi har vært, pga. Lite sf-mål. -8 % og uken etter -9,2%. Så han blir nok litt liten, men det var den kommende storebror også ;)

Var på vekstkontroll i uke 28. Er uke 30 nå. Var da +20,4%, så dette blir en stor kar! Men skal sies at det har en naturlig årsak ved at jeg har type 1 diabetes, og gravide med diabetes har økt risiko for å få store barn. Blir jo en del utfordringer med å holde blodsukkeret i sjakk hele tiden. Skal på vekstmåling igjen i slutten av mai, og håper ikke avviket er enda større! Glad jeg ikke skal gå helt til termin! :cool:

Jeg har blitt henvist til vekstkontroll på torsdag, 34+3, grunnet avflating av SF-mål. Er veldig spent og håper alt står bra til med jenta vår.
Dere som har vært - sjekker de alltid blodgjennomstrømning i navlestreng etc eller skal jeg belage meg på kun mål? Er det innafor å spørre om det fortsatt er ei jente, eller blir de sure da? Jeg lurer sånn på om de har sett feil kjønn. Lurer også på om hodet er nedover, men det sier de kanskje / ser jeg selv.

Jeg har blitt henvist til vekstkontroll på torsdag, 34+3, grunnet avflating av SF-mål. Er veldig spent og håper alt står bra til med jenta vår.
Dere som har vært - sjekker de alltid blodgjennomstrømning i navlestreng etc eller skal jeg belage meg på kun mål? Er det innafor å spørre om det fortsatt er ei jente, eller blir de sure da? Jeg lurer sånn på om de har sett feil kjønn. Lurer også på om hodet er nedover, men det sier de kanskje / ser jeg selv.

Alle gangene jeg har vært på kontroll av vekst så har de sjekket babyen nøye ut. Også blodgjennomstrømningen. Jeg flatet også ut på sf-mål, men alt var normalt :) jeg spurte også om kjønnet :p hun jeg er hos kommenterer alltid leie, uten at jeg trenger å spørre. Men sier de ikke noe så er det helt innafor å spørre. Dette kan jo evt legen/jordmor kjenne på svangerskapskontroll også. Men alt er lov å spørre om, tenker jeg da... er jo barna våre, og naturlig at vi har spørsmål!

Jeg har vært på to vekstkontroller og blodgjennomstrømmingen i navlestrengen har blitt målt begge ganger, de lytter på hjertet og går generelt nøye igjennom hele babyen. Når hun kommer til kjønnet så bekrefter hun alltid selv at her er det en gutt ja. Hun forklarer og hvordan han ligger. Hvis det er noe jeg lurer på så spørr jeg, det har alltid vært hyggelig å være på vekstkontroll og får svar på alt jeg ønsker uten noen sure miner hos jordmor:) skal tilbake 18 juni da mini er -7 prosent under gjennomsnittet.

Sjekket blodgjennomstrømning når jeg var på kontroll. Var like opptatt av å se på den som på å måle babyen, for å se at den virket som den skulle. Tenker at å spørre om sånt må være helt innafor [emoji846]

Alle gangene jeg har vært på kontroll av vekst så har de sjekket babyen nøye ut. Også blodgjennomstrømningen. Jeg flatet også ut på sf-mål, men alt var normalt :) jeg spurte også om kjønnet [emoji14] hun jeg er hos kommenterer alltid leie, uten at jeg trenger å spørre. Men sier de ikke noe så er det helt innafor å spørre. Dette kan jo evt legen/jordmor kjenne på svangerskapskontroll også. Men alt er lov å spørre om, tenker jeg da... er jo barna våre, og naturlig at vi har spørsmål!

Takk for svar :) Så fint at alt er bra med den lille! Jeg er så redd jeg skal spørre og så blir de sure fordi jeg jo er henvist pga vekst, ikke leie (og hvertfall ikke kjønn[emoji23]). Håper jeg får en hyggelig jordmor/lege som måler ;) jordmor har ikke klart å nøyaktig bestemme leie ved vanlig kontroll hittil fordi hun ligger litt merkelig inni der. Sist mente hun ganske sannsynlig hodet var ned, men skulle gjerne hatt det bekreftet :)

Jeg har vært på to vekstkontroller og blodgjennomstrømmingen i navlestrengen har blitt målt begge ganger, de lytter på hjertet og går generelt nøye igjennom hele babyen. Når hun kommer til kjønnet så bekrefter hun alltid selv at her er det en gutt ja. Hun forklarer og hvordan han ligger. Hvis det er noe jeg lurer på så spørr jeg, det har alltid vært hyggelig å være på vekstkontroll og får svar på alt jeg ønsker uten noen sure miner hos jordmor:) skal tilbake 18 juni da mini er -7 prosent under gjennomsnittet.
Håper jeg får en like hyggelig lege som deg :) og så fint at de går så nøye gjennom alt, det er betryggende! Gleder meg veldig til å få en sjekk, syns det er litt ekkelt å ha så mye ansvar ift endring i bevegelsesmønsteret. Man har jo alltid det ansvaret som gravid, men det føles så mye verre nå som jeg har fått beskjed om å være ekstra obs og ikke nøle med å kontakte føden om jeg er usikker.

Sjekket blodgjennomstrømning når jeg var på kontroll. Var like opptatt av å se på den som på å måle babyen, for å se at den virket som den skulle. Tenker at å spørre om sånt må være helt innafor [emoji846]
Så fint, blir godt å få en grundig sjekk. Kommer nok til å spørre om kjønn hvis legen virker som typen som syns sånt er greit. Vil ikke at de skal tro jeg bare er der pga kjønn, er jo veksten som bekymrer meg. Er mer en bonus hvis hun også kan bekrefte kjønnet.

Håper jeg får en like hyggelig lege som deg :) og så fint at de går så nøye gjennom alt, det er betryggende! Gleder meg veldig til å få en sjekk, syns det er litt ekkelt å ha så mye ansvar ift endring i bevegelsesmønsteret. Man har jo alltid det ansvaret som gravid, men det føles så mye verre nå som jeg har fått beskjed om å være ekstra obs og ikke nøle med å kontakte føden om jeg er usikker.
Det håper jeg og du får[emoji4] blir godt å få tatt en titt inni der å se at alt står bra til[emoji4]

Det håper jeg og du får[emoji4] blir godt å få tatt en titt inni der å se at alt står bra til[emoji4]
Absolutt :) har heldigvis time ganske tidlig på torsdag, så jeg slipper vente hele dagen!

Absolutt :) har heldigvis time ganske tidlig på torsdag, så jeg slipper vente hele dagen!
Så bra, best å ha time tidlig! Du får oppdatere her når du har vært å tittet på lille[emoji173]

Hos meg målte de kun barnet. De sa det først var på avvik på mer enn 10% at de målte gjennomstrømning. Mini var på det tidspunktet -9,2%.
Jeg skal heller ikke på flere sjekker med mindre jordmor mener det.

De bekreftet leie og kjønn - veldig hyggelig jordmor.

Lykke til på kontroll :)

Var på kontroll på sykehuset i dag. De kalte det vel "trivselskontroll" for min del. Får hovedsaklig ekstra oppfølging for å berolige meg, da de har kapasitet til det og jeg mistet flerr ganger før den satt ;) De sjekket ganske grundig følte jeg. Målte babyen, sjekket gjennomstrømming i navlesnora og sjekka mengde fostervann. Hun spurte om vi viste kjønn og sa ikke noe mer etter dette, antar hun hadde sagt noe hvis hun mente det ikke stemte:p Forklarte også hvordan babyen lå i magen så veldig ålreit og greit. Håper du også får en bra opplevelse :)

Hos meg målte de kun barnet. De sa det først var på avvik på mer enn 10% at de målte gjennomstrømning. Mini var på det tidspunktet -9,2%.
Jeg skal heller ikke på flere sjekker med mindre jordmor mener det.

De bekreftet leie og kjønn - veldig hyggelig jordmor.

Lykke til på kontroll :)
Var på kontroll på sykehuset i dag. De kalte det vel "trivselskontroll" for min del. Får hovedsaklig ekstra oppfølging for å berolige meg, da de har kapasitet til det og jeg mistet flerr ganger før den satt ;) De sjekket ganske grundig følte jeg. Målte babyen, sjekket gjennomstrømming i navlesnora og sjekka mengde fostervann. Hun spurte om vi viste kjønn og sa ikke noe mer etter dette, antar hun hadde sagt noe hvis hun mente det ikke stemte:p Forklarte også hvordan babyen lå i magen så veldig ålreit og greit. Håper du også får en bra opplevelse :)
Takk for svar :) Blir spennende å se hva de ser på, håper jeg får en like god opplevelse som dere!

Da har jeg vært på vekstkontroll, det ble en god opplevelse heldigvis :) Fikk ei hyggelig lege som forklarte og viste, men hun var litt stressa fordi ultralydapparatet var nytt og ikke gjorde som hun ville alltid. Hun slet litt med å få gode mål, men fikk til slutt gode mål av magen til vesla som viste at hun lå midt på snittet [emoji106] hodemålene lå en del under, men hun følte ikke hun fikk tatt nøyaktige mål av det så hun tilla ikke det for mye vekt. God blodgjennomstrømning i navlesnor og hjernearterie. Gode pustebevegelser som var et trivselstegn. Og jeg fikk bekreftet at det fortsatt var ei jente [emoji4] Alt i alt så ting veldig bra ut og jeg trengte ikke mer oppfølging på sykehuset per nå. Estimert til å være 2230g, er 34+3.

Vi var på vekstkontroll i dag, veldig koselig jordmor vi fikk snakke med :) Veksten på baby hadde gått en del ned så skal på kontroll om 14 dager (skal også til fastlegen i mellomtiden for en ekstra kontroll der) Om veksten fortsatte og flate ut så skulle vi snakke om å sette i gang fødsel på neste kontroll :) Kjenner jeg er veldig klar for å få kroppen for meg selv igjen så at det kanskje blir fødsel i uke 37 høres helt fantastisk ut :P

Vekstkontroll hver 14. dag her framover :)

Back
Topp