Vekstkontroll :)

Har ikke vært dette sv.skapet, men var forrige sv.skap.
To uker før termin, han ble estimert til å veie 3700gr og 2% (tror jeg) over gj.snittet.
Han ble født 1 uke etter termin og veide 3385gr :p

Har ikke hvert men skal på sykehuset tirsdag og onsdag for videre utredning for svangerskapsdiabetes, så håper at de tar vekstkontroll her også!

Jeg går hver 4. uke pga sv.diabetes. Så langt har hun vært akkurat på gjennomsnittet, så håper det fortsetter sånn. Neste måling blir førstkommende tirsdag. :-)

Jeg har vært 3 ganger allerede pga overvekt. Sist var for en uke siden.(32+5) Han var 13% over og estimert til 2,2 kg, men legen sa at det var helt innenfor normalen :-) Skal neste gang den 31.aug. Da er det bare 3 uker igjen til termin, gleder meg:-D

Vi var på vekstkontroll i uke 24+1 og i uke 28+3 (på grunn av at det er tvillinger).

24+1 ble de estimert til 640 og 660 gram (-0,9% og +2,8% i forhold til gjennomsnitt).

28+3 ble de estimert til 1254 og 1261 gram (+5,7% og +6,4% i forhold til gjennomsnitt).

Store og fine jenter med andre ord :Heartpink

Jeg er fryktelig nysgjerrig på hvor stor han er, men virker ikke som jordmor syntes det er behov for det :-P

Noen andre som har vert på ul for vekstkontroll? Så kjekt å få se lille gullet vokse seg større og har det fint i magen :) <3
Jeg var i går i uke 32+4, jenta vår er allerede 2,1kg (+12%) :p :)
Jeg var ca samtidig som deg, 32+5, og hun er like stor som di :D

Vi skal også på flere pga tvillinger.

26+3 - 960 og 970 gram

28+3 - 1200 og 1210 gram

Neste kontroll blir 32+3. :)

Back
Topp