Vekstkontroll :)

Synny91

Betatt av forumet
Noen andre som har vert på ul for vekstkontroll? Så kjekt å få se lille gullet vokse seg større og har det fint i magen :) <3
Jeg var i går i uke 32+4, jenta vår er allerede 2,1kg (+12%) :p :)

Jeg har vært! For en mnd siden... Men skal igjen til mandag :-) gleder meg! Og lurer på veldig på hvor stor han har blitt, for nå har magen vokst veldig mye!
Håper på å få sneket til oss en titt på 3D også, det fikk vi forrige gang!

Jeg skal på mandag da jeg hadde begynnende morkakesvikt på forrigemann. Regner med at alt er greit, men hyggelig at de følger med, og at jeg får en ny UL:)

Jeg var 28+4 1036g
Idag 29+3 1100g
Og skal igjen 2 september :)

Noen andre som har vert på ul for vekstkontroll? Så kjekt å få se lille gullet vokse seg større og har det fint i magen :) <3
Jeg var i går i uke 32+4, jenta vår er allerede 2,1kg (+12%) :p :)
Ja. Var i går
Annenhver uke pga. Diabetes.
Første gang jeg var, var hun 12%+ i går var hun 9%+ da var jeg 32+0 og hun var estimert til 1900..

Jeg skal på mandag da jeg hadde begynnende morkakesvikt på forrigemann. Regner med at alt er greit, men hyggelig at de følger med, og at jeg får en ny UL:)
Godt du får oppfølging da ;) Også er det alltid kjekt å få se den lille igjen :)

Var på tirsdag 30+5 og lille veide 1700g 12% over gjennomsnittet fikk jeg beskjed om :)

men ser på babyverden sin app at det står gjennomsnittsvekt fra uke 31+0 på 1750g så forstår ikke helt at han er så mye over jeg da.... Men samme det så lenge alt er bra :)

Neste kontroll 6 september :)

Skal på vekstkontroll i uke 32+4 pga stor endring på termin, men også fordi magen er målt til mye større enn gjennomsnittet. Så det blir den 29 august. Grugleder meg litt..er litt redd for nyheten at han er målt langt over og at det blir vurdert keisersnitt. Jaja..må bare ta alt som det kommer :)

skal neste uke, tror og håper at alt står bra til - men er jo en grunn til at jeg er satt opp så gruer meg litt også....

Skal neste fredag, veldig spent, men jenta vår er nok perfekt i størrelse, kjennes hverfall sånn ut :p
Fikk time helt i starten av svangerskapet Pga sykdom, men hadde ikke trengt den timen lengre, men sier ikke nei takk til en ekstra titt på hun <3

Har gådd påvekstkontroll siden uke22 ver 4 uke (pga SF sist svangerskap) og nå har jeg annenhver uke :) lillesøster har løgge konstant på +3% i vekst så foreløpig ser allt perfekt ut :D

Jeg var nå på torsdag, lille jenta vår er 1,9 kg nå i uke 33+2 (-6%)
Føltes det hørtes så mye ut å være så mye for liten stakkars. Heldigvis er alt bra! :))

Jeg var nå på torsdag, lille jenta vår er 1,9 kg nå i uke 33+2 (-6%)
Føltes det hørtes så mye ut å være så mye for liten stakkars. Heldigvis er alt bra! :))

-6% er nesten gjennomsnittet det, det er jo kjempebra!

Vet jo de kan måle ganske mye feil også, har hørt rundt 10% fra og til :p Flere jeg har snakket med sier de har bommet mye på vekstestimeringen av deres baby :p
Så vi får se når jenta vår kommer om prosenten stemmer eller ikke :) Men heldigvis er hun frisk og satser på hun fortsetter å være det ;)

En kollega hadde vekstestimering pga overtid og det ble estimert 3500 g. 2 dager senere fødte hun en jente på 4500. :facepalm:
Tydeligvis ikke så enkelt.

Vet jo de kan måle ganske mye feil også, har hørt rundt 10% fra og til :p Flere jeg har snakket med sier de har bommet mye på vekstestimeringen av deres baby :p
Så vi får se når jenta vår kommer om prosenten stemmer eller ikke :) Men heldigvis er hun frisk og satser på hun fortsetter å være det ;)

Men selv med feilmargin er størrelsen helt fin! Normalområdet er stort, husk det!

Back
Topp