Vekstkontroll

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Virker som om alle skal eller allerede har fått dette utført. Hva kommer det av? Her har ikke jm nevnt noe om det.

Jeg har heller ikke vært på det. Men var på kontroll ultralyd i uke 32 for å se at alt var som det skulle (har leddgikt og kan være utsatt for noen risikoer), men alt var helt i orden og fikk vite at han var helt i gjennomsnittet. Det er jo uansett lenge siden og mye kan ha skjedd i mellomtiden :)

Nei, slett ikke alle skal det.

Bare dersom det er grunn til det. Pga avvikende SF mål eller diagnoser som tilsier at det er neødvendig, evt svært stort eller lite barn i tidligere svangerskap

Jeg har aldri vært på det

Nei her går jeg inn under "normalt" svangerskap, så det har ikke vært noe snakk om det :)

Jeg skal på det da SF mål kurven min har flatet litt ut fra uke 28 kontrollen til nå så skal se at babyen har det godt.

Nei alle får ikke det. Jeg skal det men fordi de så ham hadde blitt mindre mellom to ul kontroller.

Jeg skal på vekstkontroll pga svangerskapsdiabetes. :-)
Og da kan barnet bli stort..

De har endret på retningslinjene i forhold til de med bmi over et visst tall. Ikke vært på d med de to andre, men nå var det visst en selvfølge at jeg skulle.

Når jeg ser på jm sine SF mål av meg i grafen på det nye helsekortet ser det nesten ut som om jeg skulle vært der da... men det går vel helst greit. Får snakke med henne i morgen. Da skal jeg på kontroll. Om jeg husker å ta det opp da. Det er vel mer tema det at jeg har fått avtalt hjemmefødsel...

Har ikke vært og skal ikke. Var på kjapp ul for å sjekke cervix, og da målte han kjapt lårbeinet og hodet i tillegg, førstnevnte var helt normalt og hodet litt mindre. Fikk ikke noe prosent, hverken + eller -, og heller ikke vektestimering. Ikke at jeg hadde stolt på det uansett, førstemann estimerte de vekta på 4 uker før termin pga høyt sf-mål. De mente han da var over 3500 g og ville være minst 4500 til termin. Han kom 10 dager før termin og var 3215 g :p

Jeg var på vekstkontroll uke 31 grunnet lave SF mål :) men det er ikke vanlig praksis her i kommunen. Vet noen kommuner tilbyr vekstkontroll til alle gravide i uke 32 :)

Jeg var pga avflatende kurve sammen med at jeg syns det hadde dabbet litt av med liv inni der. Spent på hvordan sf målet er på kontroll i morgen.

Virker som om alle skal eller allerede har fått dette utført. Hva kommer det av? Her har ikke jm nevnt noe om det.
Det er nok ikke vanlig. Dette blir kun dersom det er grunnlag for det. Jeg hadde stor sf mål og nye kynnere veldig tidlig så da ble dette sjekket. Ig jammen er jeg glad for det for han i magen var idag 29% over!!!!!!

Det er nok ikke vanlig. Dette blir kun dersom det er grunnlag for det. Jeg hadde stor sf mål og nye kynnere veldig tidlig så da ble dette sjekket. Ig jammen er jeg glad for det for han i magen var idag 29% over!!!!!!
Oi hva vil det si? Kommer de til å sette deg i gang før tiden?

Eg har vært i veke 24, 29, 34, 35 og skal i veke 37. Detta e i utgangspunktet pga at eldste va ekstremprematur og dysmatur(for liten i vekst) + at eg var slankeoperert i 2011(etter eldste var født).
På dei to siste kontrollane har babyen vært liten, så da ska bli godt å komma på ny kontroll på mandag igjen. E engentlig ikkje bekymra, men godt at dei passe godt på :)

Jeg har vært hver 10 dag siden uke 29, men dette skyldes lite fostervann og et vekstavvik på -22 %. Ny måling på fredag, så håper det ikke er noen endringer slik at vi går til januar :) 34+3 i dag.

Back
Topp