Vekstkontroll

Zara85

Elsker forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Jeg har vært på vekstkontroll idag, fordi legen min vil passe på at babyen min ikke er for liten. Han målte 918gram, og lå midt på percentilskjemaene over hode og mage. Legen sa han var perfekt størrelse, så det var en deilig følelse.. :) Er 26+3 idag. Noen andre som har vært på vekstkontroll? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bare på ultralyd. Han målte mage, hode og lårbein, og sikkert noe andre han ikke sa fra om.. Og basert på det beregnet legen en vekt.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Skal på vekstkontroll pga stor baby sist, men får ikke komme til før ca uke 36


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Så bra, fint å se at baby vokser og trives. Hvorfor er de bekymret for for liten baby, har du tidligere hatt svangerskap med mindre baby ?
 
Fordi jeg har tatt en reduksjon av magesekken for en tid tilbake.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Var på vekstkontroll når jeg var 24+6, var da ca 750g :) skal tilbake 14 mai. Stoler ikke helt på sånn estimering da...de to jeg har fra før av ble estimert ca 600g for lite på de siste kontrollene føre.fødsel :p
 
Skal ikke på vekstkontroll før i uke 32 jeg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Så bra at altfor var i orden :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har vært på ny vekstkontroll idag! Er 30+4 idag, og idag veide lillegull 1640 gram, noe overlegen mente var perfekt.. :) vekstavvik på 11%, men godt innenfor normalen.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Har vært på ny vekstkontroll idag! Er 30+4 idag, og idag veide lillegull 1640 gram, noe overlegen mente var perfekt.. :) vekstavvik på 11%, men godt innenfor normalen.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dæven. Snart 2kg det da. Rart å tenke på at våre små veier såpass snart :)
 
Jeg skal på vektskontroll 2 juni, er nå uke 30+3. Var også på en ultralyd grunnet lite liv i uke 25, og lå han på 2+ i forhold til vekst. Er det mye, eller er det "vanlig" at de ligger litt sånn over?
Skal på vekstkontroll den 2 pga svangerskapsdiabetes :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal på vektskontroll 2 juni, er nå uke 30+3. Var også på en ultralyd grunnet lite liv i uke 25, og lå han på 2+ i forhold til vekst. Er det mye, eller er det "vanlig" at de ligger litt sånn over?
Skal på vekstkontroll den 2 pga svangerskapsdiabetes :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet ikke hva 2+ betyr jeg, men min har gått fra vekstavvik på +1,76 i uke 26+4 til rundt +11% nå. Legen kalte han perfekt, så d kan vel ikke være så ille. Hvordan lå du på skjemaet du får av MAD og BDP a?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Når det står + eller - og så et tall, så er det så mange prosent større eller mindre enn snittet for alderen :)
 
Jeg vet ikke hva 2+ betyr jeg, men min har gått fra vekstavvik på +1,76 i uke 26+4 til rundt +11% nå. Legen kalte han perfekt, så d kan vel ikke være så ille. Hvordan lå du på skjemaet du får av MAD og BDP a?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mente selvfølgelig vekstavik på +2 :) på første ultralyd (uke 17+6) var BPD på 41, og på andre ultalyd (25+0) var den på 66. Og MAD første på 38 også på 64 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Husker ikke målene i hodet nå, men kan sjekke papirene imorra.. ;) min lå midt på streken første gangen, og littegrann over streken nå, men innafor d grønne.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Topp