Vekstkontroll

Marlex

Glad i forumet
Var på vekstkontroll i dag, og alt ser supert ut! Fikk kontroll fordi jeg har fått to unger som var "små" pga at navlestrengen var festet i kanten på morkaken, men denne gangen er altså alt som det skal være! Mini i magen blir ingen kjempebaby ( heldigvis), men heller ingen bitteliten baby heller :-) kommer til å bli ca 3400g til termin, ca -8% i vekstavvik. Akkurat passe stor! :-) Herlig å se den lille igjen også! Supersøt liten krabat! *smelt* Bare 9 uker til termin nå! :-D

var selv på vekstkontroll i dag + 1% her da.. men nå ble forje 4 kg også:)
Alltid deilig være på ultralyd.. 9 uker og 2 dager her til lillegutt er i armene mine <3

Regnes det som vekstavvik når babyen blir regnet til 3400? Jeg fikk beskjed om at det var gj.snittet på nyfødte. Og jeg var på den ordinære ul på Stord og fødte i Fredrikstad og det samme sa de der... Jenta mi var 3580 da hun ble født 8 dager over termin. Det var ingen som nevnte vekstavvik der.

Lizz83 skrev:
Regnes det som vekstavvik når babyen blir regnet til 3400? Jeg fikk beskjed om at det var gj.snittet på nyfødte. Og jeg var på den ordinære ul på Stord og fødte i Fredrikstad og det samme sa de der... Jenta mi var 3580 da hun ble født 8 dager over termin. Det var ingen som nevnte vekstavvik der.

Nei, er ikke vekstavvik i den forstand, babyen ligger helt innenfor normalen:-) 3800g er gjennomsnittsvekt fikk jeg beskjed om. Har tidligere fått ei jente på 2615g til termin og 3210g 10 dager over termin, så ble veldig glad for å se at navlestrengen var plassert der den skulle være, og at babyen har det bra og vokser godt! Ble også lettet over å høre at jeg ikke får noen 5-kilos unge selv om navlestrengen er festet der den helst skal være;-) (Er selv 184cm høy og mannen 189, så hadde egentlig forventet større barn...;-))

Okei :-) Da så :-) Godt at navlestrengen var som den skulle denne gangen da!

Back
Topp