Vekstkontroll i morgen!

SyDilla

Flørter med forumet
Jeg er så spent! Fire uker siden forrige kontroll og har de siste tre ukene vært på ferie og da har det jo naturlig nok blitt mer mat og søtsaker. Så jeg er veldig spent på om hun fortsatt er på kurven sin, gosh - håper det!! I tillegg blir det gøy å se hvordan hun ligger, jeg er så sikker på at hun ligger med hodet ned nå, basert på hvordan jeg kjenner bevegelsene hennes. Blir koselig å se henne igjen, selv om det gikk veldig fort å måle sist og vi fikk ikke det store inntrykket av henne.

Jeg begynner å bli så spent på hvordan det blir når hun endelig kommer ut, er skrekkblandetfrydutålmodig og tenker bare på det og hva jeg må/vil gjøre først (er jo ikke utstyrsklar) :-) Er 32+5 uker idag.

Jeg skal og på vekstkontroll i morgen, og er veldig spent på om han har lagt på seg noe :) er bare 13 dager siden sist jeg ar inne, og bare 14 dager til neste kontroll :)

Jeg er akkurat 32 uker i morgen :)

Jeg skal og på vekstkontroll i morgen, og er veldig spent på om han har lagt på seg noe :) er bare 13 dager siden sist jeg ar inne, og bare 14 dager til neste kontroll :)

Oj, spennende! Lykke til :-) Da krysser vi fingrene for fine resultater!

Åh, da har du en spennende dag i morgen :) masse lykke til! Blir nok veldig koselig å se henne igjen. Tror nok alltid man sitter igjen med følelsen om at man skulle fått sett litt mer :) men er godt å vite at det ikke er mange uker igjen til man får se så mye man bare vil :D skjønner du er spent på å se om hun har lagt seg ned. Her ligger babyjenta enda i sete, så er spent på når hun vil snu seg, hvis hun i det hele tatt kommer til å gjøre det.

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er 32+5 og enda har en del igjen å ordne før den lille kommer! :)

Jeg er også akkurat 32 i morgen og skal på vekstkontroll :-) Det er første gang for meg, så lurer egentlig litt på hva jeg går til? Ser det er flere som har gått og går ofte.

Lykke til på kontroll i morgen :)
Jeg har ny kontroll på fredag og er da 32 uker :) her er det satt av en halvtime inne hos jm før legen..

❤ Venter ei lita jente 16 september ❤

Jeg er også akkurat 32 i morgen og skal på vekstkontroll :) Det er første gang for meg, så lurer egentlig litt på hva jeg går til? Ser det er flere som har gått og går ofte.

Jeg går så ofte fordi jeg har hatt en gadtric bypass operasjon for litt over 1 år siden. Hos meg ser de på at han legger nok på seg, i og med at jeg er operert, og kan få problemer på slutten med å gi han nok næring.

Jeg har også hatt den operasjonen, men er to år siden min da. Er derfor jeg skal i morgen :-)
Fint de følger opp, jeg har gått ned 3 kg de to siste ukene og sliter med veldig lavt blodsukker, så håper de forteller at alt er fint i morgen. Er iallefall masse liv der inne :-)
Har du klart deg fint mtp operasjonen og nok mat i svangerskapet?

Jeg har også hatt den operasjonen, men er to år siden min da. Er derfor jeg skal i morgen :)
Fint de følger opp, jeg har gått ned 3 kg de to siste ukene og sliter med veldig lavt blodsukker, så håper de forteller at alt er fint i morgen. Er iallefall masse liv der inne :)
Har du klart deg fint mtp operasjonen og nok mat i svangerskapet?

Jeg slet utrolig i starten med ekstrem kvalme, og fikk ikke i meg hverken vått eller tørt. Fikk dårlige blodprøver, men ble aldri innlagt, noe jeg burde vært ifølge jordmor. Jeg sliter til tider med å få i meg nok mat, og har dager hvor jeg er kjempekvalm. Jeg har også gått ned i de siste, og lillegutt lå litt under sist, men håper alt er fint i morgen. Jeg ble gravid etter 8 mnd, så jeg er jo enda i aktiv vektnedgangsfase, men har klart å legge på meg ca 5 kg i svangerskapet til nå.

Jeg slet utrolig i starten med ekstrem kvalme, og fikk ikke i meg hverken vått eller tørt. Fikk dårlige blodprøver, men ble aldri innlagt, noe jeg burde vært ifølge jordmor. Jeg sliter til tider med å få i meg nok mat, og har dager hvor jeg er kjempekvalm. Jeg har også gått ned i de siste, og lillegutt lå litt under sist, men håper alt er fint i morgen. Jeg ble gravid etter 8 mnd, så jeg er jo enda i aktiv vektnedgangsfase, men har klart å legge på meg ca 5 kg i svangerskapet til nå.

Uff da, det hørtes ikke noe kjekt ut. 8 mnd er jo tidlig ja, men fint at den lille har det bra da iallefall :-)
Jeg har ikke hatt kvalme i det hele tatt (utover det jeg normalt har etter op), så har vært heldig sånn. Hadde lagt på meg 10 kg, men som sagt gått ned igjen 3. Var stabil på 62 før jeg ble gravid, men hadde jobbet hardt for å komme opp dit, var nede på 53-54 kg, som er altfor lite.

Uff da, det hørtes ikke noe kjekt ut. 8 mnd er jo tidlig ja, men fint at den lille har det bra da iallefall :)
Jeg har ikke hatt kvalme i det hele tatt (utover det jeg normalt har etter op), så har vært heldig sånn. Hadde lagt på meg 10 kg, men som sagt gått ned igjen 3. Var stabil på 62 før jeg ble gravid, men hadde jobbet hardt for å komme opp dit, var nede på 53-54 kg, som er altfor lite.

Jeg har enda noen kg igjen før jeg er i mål med vektnedgangen, men håper på gode tider etter fødsel :) gleder meg til å komme i gang med trening igjen. Heldig du som ikke har vært kvalm :) jeg håper å ta av ca 15 kg etter svangerskapet.

Det går helt sikkert fint, spesielt siden det ikke er så lenge siden op for deg :-)
Er dette din første?
Hvor opererte du?

Trening ja, det ser jeg også frem til! Savner det å merker så godt hvordan kroppen forfaller nå når jeg har kommet ut av rutinene.

Det går helt sikkert fint, spesielt siden det ikke er så lenge siden op for deg :)
Er dette din første?
Hvor opererte du?

Trening ja, det ser jeg også frem til! Savner det å merker så godt hvordan kroppen forfaller nå når jeg har kommet ut av rutinene.

Håper det :) dette er svangerskap nr 2 :) fikk en gutt i 2009. Jeg tok operasjonen i Stavanger :)

Da er jeg hjemme fra vekstkontroll, omvisning på føden og barsel pluss en uplanlagt ganske stor shoppetur på babyshop :-D

Vekstkontrollen var en fornøyelse,vesla ligger på kurven sin enda. Hun ligger bittelitt under gjennomsnittskurven så det er bra. Og hun ligger med hodet ned og ryggen mot min venstre side,akkurat som jeg trodde pga bevegelsesmønster. Hodet er ikke festet, men det er jo for tidlig uansett. Ny kontroll om fire uker,men her ser alt bare fint ut :-)

Ser det er flere her som har hatt GBP op :)
Skal på vekstkontroll i begynnelsen av august. Da er jeg vel rundt 33 uker :) Blir spennende å se om ho følger kurven såpass bra som hun har gjort frem til nå :)

Ja, vi er nok flere enn vi tror ;-)
Jeg var på vekstkontroll i går, 32 uker å alt var helt topp med jenta. -3% vekst, som er helt normalt :-)
Legen likte derimot ikke at jeg hadde gått ned, så må en tur til fastlegen.
Når opererte du? Første barn? :-)

Opererte november 2011 :) Ja, er første barnet :)
Har vel gått opp 1kg i svangerskapet, så lurer på hvor mye jeg kommer til å veie når hun har kommet :)

1kg var jo ikke mye nei.
Jeg gikk opp 10, men har gått ned 3 de siste to ukene. Men så lenge du føler deg fin å babyen har det bra så er jo det det viktigste:-)
Var du stabil før graviditeten?

Jeg føler meg i topp form :) Og babyen har det bra :)
Ja, var stabil ca 11 mnd etter op. Lå på 68/69kg før graviditeten. Nå ligger jeg på 69/70kg :)

Back
Topp